Stworzenie przez konstruktorów samochodu, który spełnia gusta szerokiego spektrum klientów, z pewnością nie jest łatwym zadaniem. Jeśli jednak uda się im tego dokonać, to efekt ich pracy bywa oszałamiający. Tak było w przypadku Skody Octavii III generacji, którą zaprezentowano w grudniu 2012 roku.

Data dodania: 2016-03-03

Wyświetleń: 1260

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nieprzypadkowy hit sprzedaży

Celuje w segment wyżej

Kompakt czeskiego producenta, którego największą, lecz wcale nie jedyną zaletą były wymiary zewnętrzne, urósł do tego stopnia, że przez wiele osób zostanie wzięty za przedstawiciela klasy wyższej. Już w momencie premiery dziennikarze przyrównywali Octavię do większego Superba, co akurat można było uznać za zaletę. W końcu dobrze jest, jeżeli samochód poza praktycznymi zaletami, będzie się dobrze prezentował. Zgrabna sylwetka w parze z felgami aluminiowymi i ciekawym lakierem szybko się nie zestarzeje. Projektanci Skody w tym przypadku postawili na ostre linie, które faktycznie mogą się podobać. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że o sukcesie rynkowym decyduje także odpowiednio skalkulowana cena. Klient zawsze chce otrzymać jak najwięcej, za możliwie jak najniższą kwotę. Stąd też można dostrzec, jak zmieniło się w danym segmencie wyposażenie standardowe. Już bazowa Octavia posiada wiele elementów, które czynią jazdę przyjemniejszą oraz bezpieczniejszą. Chętni mogą doposażyć ją m.in. w system automatycznego hamowania, kamery cofania, aktywny tempomat, czy też asystenta pasa ruchu. Mając takie układy na pokładzie, można czuć się znacznie pewniej, kiedy wybieramy się dłuższą trasę.

Liczby nie kłamią

Spoglądając na dane techniczne Skody Octavii, można wyciągnąć wiele wniosków, nawet jeżeli nigdy wcześniej nie widziało się tego modelu na żywo. Dla rodzin z dziećmi i nie tylko ważnym kryterium są niewątpliwie wymiary zewnętrze. W swoim segmencie czeski model nie ma sobie równych. To przekłada się na przepastną wręcz pojemność bagażnika. W wersji liftback wynosi ona 590 bądź 1680 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. W Combi wartości te wynoszą odpowiednio 610 i 1740. Takim samochodem można bez obaw wybrać się na wczasy, a także przewieźć ze sklepu wielkogabarytowe przedmioty, bez potrzeby organizowania sobie dodatkowego transportu. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to kolejny atut Skody. Producent podaje możliwe do uzyskania 4,9 litra na setkę w najoszczędniejszej wersji benzynowej i jedynie 3,8 dla diesla. Takie wyniki pozwalają pokonać przeszło tysiąc kilometrów na jednym zbiorniku paliwa, co znacznie podnosi komfort podróżowania. Zerkając na cyfry w prospekcie, przyszli nabywcy bardzo często zwracają uwagę na osiągi. Turbodoładowanym jednostkom benzynowym oraz wysokoprężnym znajdującym się pod maską Octavii werwy z pewnością nie brakuje.

Sukces sprzedażowy Skody to efekt posiadania w ofercie tak udanych modeli, jak najnowsza Octavia. Pojazd kompletny pod każdym względem zawsze znajdzie nabywców, zwłaszcza jeżeli jego design jest tak ciekawy. To właśnie przepis na rynkowy hit, po który chętnie sięgają klienci indywidualni, jak i flotowi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena