Czy zastanawiali się Państwo, które automatyczne skrzynie biegów mają największy stopień awaryjności? Zachęcamy do sprawdzenia! Dla wielu osób jest to obecnie jedno z ważniejszych kryteriów przy zakupie samochodu z taką skrzynią biegów. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w postaci listy najbardziej awaryjnych produktów zatem zapraszamy do czytania.
Co ma wpływ na awaryjność automatycznej skrzyni biegów?
Oczywiście czynników takich może być bardzo wiele. Mogą one występować po stronie producenta:
- używanie niskiej jakości podzespołów w celu minimalizacji ceny końcowego produktu i zwiększenia sprzedaży
- celowe postarzanie produktu w celu zakupu nowego, do dziś zabiegi tego typu objęte są tajemnicą i budzą wiele kontrowersji wśród wielkich korporacji
- kwestie związane z marketingiem sprzedażowym, czasem ukrywa się pewne wady produktu
Mogą także występować po stronie użytkownika i czynników niezależnych od nikogo:
- nieprawidłowe użytkowanie np. zbyt rzadka bądź niedokładna wymiana oleju
- warunki atmosferyczne jak deszcz, śnieg, mróz
- eksploatacja, czyli zużywanie się elementów podczas użytkowania
- zaniedbania w robieniu przeglądów
Sposób użytkowania ma znaczny wpływ na działanie automatów, jednak nie zawsze wszystko jest zależne od kierowców. Zdarzają się skrzynie awaryjne, których tendencje do psucia się spowodowane są błędami konstrukcyjnymi, np.
- awarie elektrozaworów w sterownikach
- wycieki z chłoodnicy
- awarie zespołów mechatronicznych
- pęknicia pierścienia falistego zespołu sprzęgieł
- awarie sterowników
- podatność na uszkodzenia mechaniczne
- zużycie pasków przenoszących napęd
- zużycie modułów sterowania
- pęknięcia w korpusie mechatroniki
- uszkodzenia modułu sterującego
- uszkodzenia uszczelniaczy
- awaria mechanizmu 4. i 5. biegu
- Wadliwy tłok aluminiowy w koszyku sprzęgłowych
- Uszkodzenia mechanizmów różnicowych
- wycierające się synchronizatory
My oczywiście skupiamy się na awaryjności wynikającej ze strony producenta mając na celu wspomóc Państwa w dokonaniu właściwego zakupu.
Automatyczne skrzynie biegów o wysokiej awaryjności
Skrzynia biegów | Samochód/model | Problem | Koszt naprawy śr. |
DURASHIFT | Ford Mondeo, VW Golf | Szybkie zużycie elektrozaworów | 6000 zł |
CVT | Nissan Qashqai, Renault Koleos | awaryjność sterownika zmiany biegów | 9000 zł |
HYDRA-MATIC | Cadillac SRX, Chevrolet Cruze | Częste mechaniczne uszkodzenia elementów przekładni | 6000 zł |
AUTOTRONIC | Mercedes klasy A, B | Uszkodzenia mechatroniki | 9000 zł |
GEATRONIC |
Peugeot 307, Citroen C4, C5, Volvo S80, S60, V70 i XC70 |
Problem ze sterowaniem i mechanizmem biegów 4,5,6 | 6000 zł |
S TRONIC | Audi A4, A5 | Uszkodzenia pakietów sprzęgłowych | 9000 zł |
STEPTRONIC | BMW serii 3 E90, serii 3 E60, serii 7 E65 | Awaryjność sterownika skrzyni | 6000 zł |
MULTITRONIC | Audi a4, A5, A6, A7, A8 | Awaryjność sterowania, szybkie zużycie łańcucha napędowego | 4000 zł |
EASYTRONIC | Alfa Romeo, Fiat | Awaryjność modułu zmiany biegów | 5000 zł |
GM | BMW Seria 3 E46 | Uszkodzenie sterowania, awaryjność mechanizmów 4 i 5 biegu | 5000 zł |
CVT Multitronic | Audi A4, A6 | Awaryjność sterowania | 6000 zł |
Pamiętajmy, że nie jest regułą, że w samochodzie, którego Państwo są posiadaczami wystąpią na pewno powyższe problemy. Jeżeli zastanawiają się Państwo nad zakupem samochodu z automatyczną skrzynią biegów bądź kupnem samej skrzyni, należy wcześniej dokładnie ją sprawdzić. Jeżeli poprzedni właściciel użytkował ją prawidłowo, zmieniał olej, robił przeglądy, problemy mogą w ogóle nie wystąpić! Mamy nadzieję, że ten krótki przegląd pozwoli Państwu na wybór pojazdu z automatem o możliwie dużej żywotności i wytrzymałości, a jednocześnie zaoszczędzenie na większych naprawach.