Przy aplikowaniu na wymarzone stanowisko bardzo ważne jest posiadane wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe. Jednak, wbrew pozorom, pracodawcy nie zwracają uwagi jedynie na powyższe punkty.

Data dodania: 2015-05-27

Wyświetleń: 1396

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Cechy “miękkie”, których szukają pracodawcy

 Idealny pracownik powinien, oprócz tego, odznaczać się pewnymi umiejętnościami, określanymi jako “miękkie”.

Chęć rozwoju

Pracodawcy szukają osób, które pragną się rozwijać, bo nowe umiejętności mogą przynieść korzyści firmie. Jednak chęć rozwoju powinna być poparta konkretnymi argumentami. Nawet jeśli w poprzedniej pracy nie mieliśmy możliwości wzbogacania swoich kompetencji, zapewnijmy rekrutera, że rozwijaliśmy je we własnym zakresie. Czytanie publikacji branżowych, udział w szkoleniach, zasięganie rady ekspertów - każda taka aktywność będzie odebrana jako inwestycja w umiejętności.

Motywacja

Aplikujemy na stanowisko marzeń? Pożądana będzie więc zdolność wyjaśnienia rekruterowi, dlaczego chcemy pracować właśnie tutaj. Argument finansowy nie jest najlepszym wyjściem. Warto będzie podkreślić za to cele, jakie chcemy osiągnąć, jak chcemy rozwijać naszą karierę zawodową. To przekona pracodawcę, że znajdzie w nas rozwojowego pracownika.

Zaangażowanie

Pracodawcy szukają osób, którym będzie zależeć na rozwoju - firmy i własnym, które chętnie się uczą (nawet na własnych błędach), które wykazują inicjatywę zarówno dla nowych projektów, jak i codziennych zadań. Jeśli chcemy przekonać rekrutera o naszym zaangażowaniu, w czasie rozmowy kwalifikacyjnej słuchajmy uważnie przyszłego pracodawcy oraz udzielajmy konkretnych odpowiedzi. Także pytania zadawane rekruterowi pokazują zaangażowanie kandydata.

Inicjatywa

To, czy dany kandydat wykazuje się inicjatywą, rekruter może określić już na podstawie CV. Jeśli zatem w trakcie studiów odbywaliśmy staże, pracowaliśmy jako wolontariusze lub działaliśmy w samorządzie studenckim - warto zawrzeć te informacje w życiorysie. Inicjatywa objawia się także w zainteresowaniach. Jeśli kandydat nie ma żadnych pasji, może się okazać, że w pracy również będzie bierny.

Sprawna komunikacja

Pracownik ma za zadanie nie tylko wywiązywać się z powierzonych mu obowiązków, ale także komunikować się z zespołem - czy to odnośnie pomysłów i pytań związanych z wykonaniem zadania, czy też raportowania efektów pracy. Jeśli więc będzie osobą nieśmiałą, która ma trudności z porozumiewaniem się z innymi, może jej to utrudnić wykonywanie obowiązków.

Zdolność uczenia się

Najcenniejszymi pracownikami są osoby gotowe do poszerzania swojej wiedzy oraz wykorzystywania jej w pracy. Jeśli więc w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej dokładnie opowiemy o tym, czego nauczyliśmy się w poprzednim miejscu zatrudnienia i jak na naszą pracę wpłynęły przebyte szkolenia, tak właśnie będzie postrzegał nas rekruter.

Powyższe cechy są najczęściej poszukiwane - niezależnie od stanowiska. Jeśli więc podczas rozmowy z rekruterem pokażemy, że posiadamy je wszystkie, szanse na otrzymanie wymarzonej pracy znacznie wzrosną.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena