Uważasz, że warzywa to jedynie nudny dodatek do głównego dania? Nic bardziej mylnego. Wystarczy odpowiednio je przyrządzić, by stanowiły sycące i pyszne danie główne. Sekrety zdradzamy w poniższym artykule.

Data dodania: 2015-04-26

Wyświetleń: 1235

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakie warzywa najlepiej nadają się do tego typu dań? Oczywiście pieczarki, cukinia, bakłażan, papryka, czasem też pomidor. Ogórek niestety zbytnio rozmięka przy obróbce termicznej, stąd odradzamy jego stosowanie.

Sekretem każdej warzywnej potrawy są przyprawy i dodatki. Jeśli lubisz orientalne smaki, użyj ostrego curry, czerwonej papryki oraz aromatycznej kolendry. Dla zwolenników nieco bardziej śródziemnomorskich klimatów koniecznie polecamy oregano, bazylię oraz miętę. Miłośnicy tradycyjnych polskich smaków nie obejdą się bez rozmarynu, gałązek drzewca jałowca i estrogenu.

Używając tych przypraw łatwo przyrządzisz marynatę, w której warzywa powinny moczyć się przynajmniej kilka godzin. Potem zdecyduj – wolisz miękkie, gotowane czy może chrupiące, przypieczone na grillu?

W pierwszym przypadku, zamiast gotowania w garnku, polecamy przyrządzenie warzyw na parze. Taki sposób jest zdecydowanie zdrowszy. Nie wypłukuje zbawiennych dla zdrowia pierwiastków i minerałów. Same warzywa nie stają się też klejące i rozgotowane. Para idealnie dogotowuje potrawę, a jednocześnie zachowuje jej sprężysty wygląd.

Jeśli jednak wolisz, gdy między zębami chrupie pyszna papryka, bakłażan czy fasolka lub przypieczony ziemniak, wrzuć gotową mieszankę na aluminiową tackę. Następnie postaw ją na grillu rozpalonym do połowy. Opcjonalnie możesz nabić warzywa na drewniany szpikulec, tworząc w ten sposób vege-szaszłyk. Podobne opiekane warzywa można przyrządzić na patelni grillowej lub w piekarniku.

Przy podawaniu tego typu warzywnych dań ważne są dodatki. Nie można zapomnieć o sosach. Najlepiej sprawdzą się tu greckie tzatziki, oparte na jogurcie naturalnym lub sos tysiąca wysp. Do tego podaj chrupiącą bagietkę lub przypieczony na grillu (bądź w piekarniku) chlebek pełnoziarnisty. I ot – pyszny, lekki i zdrowy obiad gotowy!

Licencja: Creative Commons