Jesteś kawoszem? I bardzo dobrze! Najnowsze wyniki badań wskazują, że regularne picie kawy, odwrotnie niż dotychczas sądzono, pozytywnie wpływa na zdrowie. 

Data dodania: 2015-04-29

Wyświetleń: 1134

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlatego jeśli chcesz cieszyć się nim długo, pij filiżankę małej czarnej raz dziennie. Przekonaj się, ile kawa może Ci zaoferować! Walory smakowe to jedno, równie ważne są czynniki zdrowotne.

Poza pobudzającą kofeiną kawa zawiera duże ilości antyoksydantów. Te przeciwutleniacze usuwają z organizmu nadmiar wolnych rodników, a także wpływają na spowolnienie procesu starzenia. Napoje kawowe wpływają też na poprawienie nastroju i ogólnego samopoczucia. Choć podnoszą ciśnienie sprawiają, że ciało czuje się rozluźnione. To znakomite remedium na bóle głowy.

Jesteś sportowcem? W takim razie kawa tym bardziej powinna być Twoim przyjacielem! Zawarta w niej kofeina pomaga zredukować ból mięśni podczas ćwiczeń, co zwiększa ich efektywność. Jedno espresso i sesja na siłowni upłynie znacznie szybciej i przyjemniej.

A może wolisz kremową latte? To dobrze, bo uchroni Cię to przed częstymi wizytami u dentysty. Kawa z mlekiem posiada bowiem właściwości antybakteryjne. Zawarte w niej mikroelementy sprawiają, że bakterie nie trzymają się szkliwa, a więc zapobiega próchnicy.

Dodatkowym, choć może czasami mało przyjemnym atutem picia kawy, jest moczopędność. Powoduje to jednak systematyczne usuwanie kamienia nerkowego, który w przypadku picia herbaty nagromadza się wyjątkowo szybko.

Filiżanka kawy zmniejsza również ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona, a także cukrzycę o aż 20-30%. Uwrażliwia ona bowiem tkanki na insulinę. Tak więc jeśli borykasz się z problemami z cukrem, zamiast słodkiego napoju sięgnij po pyszne macchiato.

Jak widać kawa ma ogromny wpływ na zdrowie organizmu człowieka. We wszystkim należy jednak utrzymać umiar. Zbyt duża ilość kawy może prowadzić do nadciśnienia. Mimo to mała czarna o poranku nie zaszkodzi – wbrew przeciwnie.

Licencja: Creative Commons