W dzisiejszych czasach firma, która nie ma własnej strony w sieci, ma o wiele mniejsze szanse na znalezienie kontrahentów. Nic również nie stoi na przeszkodzie, aby osoba prywatna założyła własną witrynę www i zarabiała na niej – np. dzięki programom partnerskim. Jak zacząć?

Data dodania: 2015-04-16

Wyświetleń: 918

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Gdzie założyć stronę?

W sieci znajduje się wiele miejsc, gdzie można za darmo założyć witrynę – obojętnie, czy będzie to strona firmowa czy prywatna. Otrzymuje się za darmo miejsce na serwerze oraz możliwość stworzenia własnego adresu. Jeśli woli się jednak działać samodzielnie, wówczas należy wykupić miejsce na serwerze oraz nazwę domeny – co również nie stanowi problemu.

Jak założyć stronę?

Narzędzia do prowadzenia strony można pozyskać za darmo. Do zarządzania treścią na stronie służą liczne systemy CMS, jak na przykład popularny WordPress czy Joomla. Mają one wbudowane darmowe szablony, a do tego można pobierać kolejne – zarówno płatne, jak i gratisowe. Dzięki temu własna strona internetowa będzie wyglądać oryginalnie.

Do tego można wykorzystać także liczne programy graficzne na otwartej licencji (GPU), aby obrabiać grafiki pod kątem strony – GIMP, ImBatch czy LazPaint skutecznie w tym pomogą. Ważne, aby odpowiednio przygotować grafikę przed zamieszczeniem na stronie, ponieważ zbyt duże rozmiary obrazów znacznie spowolnią jej działanie i otwieranie się.

Jak zmierzyć oglądalność strony?

Do sprawdzenia ruchu na stronie służy wiele nieodpłatnych narzędzi. Każdy system CMS ma swoje darmowe wtyczki, które rejestrują liczbę wizyt wraz ze wszystkimi danymi na ich temat (np. adres IP odwiedzającego, czas odwiedzin). Ponadto istnieje sporo darmowych aplikacji do monitorowania ruchu sieciowego – jak Snort czy Fiddler.

Do analizy ruchu w naszej witrynie może też posłużyć Google Analytics, który jest darmowym rozwiązaniem dla stron wyświetlanych mniej niż 5 milionów razy miesięcznie. System też umożliwia stworzenie kilkudziesięciu rodzajów raportów związanych z ruchem internetowym, wskaźnikiem konwersji czy zwrotu z inwestycji. Aby móc z niego korzystać, wystarczy wkleić odpowiedni kod śledzenia na danej stronie. Dodatkowo, konto Analytics można w łatwy sposób zsynchronizować z systemem Google AdWords.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie widoczności strony. Aby strona firmowa znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto zamieścić w jej treści odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy będą mogli ją odnaleźć. Dokładnym zaplanowaniem tego typu działań 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena