Zespół produkcyjny
Aktualnie team tworzący grę komputerową składa się z kilkudziesięciu osób począwszy od copywrighterów a skończywszy na programistach. Poza tym przy produkcji gry zatrudniane są również inne zewnętrzne osoby takie jak aktorzy, kompozytorzy a nawet całe orkiestry. Możliwości finansowe zespołu tworzącego grę są ograniczone więc wymogiem jest znalezienie wydawcy. Zdarzają się także przypadki gdzie role sie odwracają - wtedy wydawca szuka studia.
Preprodukcja
Niezwykle interesujący jest również etap preprodukcji. Najważniejsze osoby tworzące core team tworzą koncept. Główny Projektant jest nim najczęściej pomysłodawca nadzoruje prowadzone działania według ustalonego konspektu. Jest on na tyle elastyczny, aby wprowadzić zmiany bez ryzyka zmiany wcześniejszych założeń.
Grafika
Tworzone są szkice koncepcyjne postaci i lokacji. Które później są przenoszone do wersji 3D. Równolegle rozpoczyna się pisanie scenariusza. Wymyślana jest cała historia, dialogi, charakterystyka bohaterów. Do odpowiedniego koordynowania pracy nad projektem powstaje tablica czasowa inaczej harmonogram zarządzania projektem. Oznaczone są w nim wszystkie prace wykonane lub planowane do wykonania.
Silnik gry
Gdy już przechodzimy do następnego etapu prac nadchodzi czas, aby wybrać odpowiedni silnik gry (wśród nich są: quake engine, unreal engine i unity 3D). Odpowiada za wyświetlanie grafiki, odtwarzanie dźwięków i filmów oraz obliczanie fizyki. Stworzenie silnika od podstaw trwa bardzo długo i trzeba liczyć się z wysokimi kosztami dlatego twórcy najczęściej kupują gotowy produkt i wprowadzają zmiany w jego kodzie.
Programiści
Wcześniej wspomniany silnik ma bezpośredni związek z pracą programistów. Są oni podzieleni na mniejsze grupy z konkretnie przydzielonymi zadaniami. Ich głównym zadaniem jest napisanie kodu gry w taki sposób aby gra działała płynnie. Praca programistów nadzorowana przez ich szefa przypomina prace murarskie. Mniejsze elementy kodu to cegły, a całość aplikacji to skończony budynek.
Programiści odpowiedzialni są za takie cechy gry jak: sztuczna inteligencja postaci, fizyka, interfejs czyli menu (również tego widocznego podczas gry np. pasek życia), interfejs sieci czyli tego dostępnego podczas gry w trybie wieloosobowym. Często bywa tak, że wykorzystuje się gotowe rozwiązania i przystosowuje do konkretnych wymagań. Podczas prac przy tworzeniu gry istnieje jeszcze grupa programistów odpowiedzialnych za tworzenie narzedzi. Są to innymi słowy programy usprawniające prace innym programistom.