Głównymi objawami, że to właśnie awaria wtryskiwaczy, może być dymienie z rury wydechowej, sączenie się paliwa, a przy tym wzrost jego zużycia, oraz dobrze słyszący stukot silnika w czasie pracy. W takiej usterce mechanik zazwyczaj wymienia zużyte elementy, dodatkowo starannie oczyszczając wtrysk i przed tym zabezpieczając otwory dopływu i odpływu.
Gdzie się zatem udać
W serwisie diagnostycznym niejasności i niepewności co do tego, jak duża jest usterka, są odpowiednio klasyfikowane dzięki odpowiednim urządzeniom pomiarowym w zależności od firmy - może to być Bosh lub Delphi. Być może nie będzie takiej potrzeby, by wymienić wtryskiwacze na nowe, ale możliwe będzie dokonanie regeneracji, która nie jest niestety wykonywana w każdym warsztacie samochodowym. Ze względu na zaawansowany system IMA potrzebne są do serwisu urzędzenia diagnostyczne rozpoznające wtryski paliwa oraz miejsce usterki.
Ile to może kosztować
Każda naprawa wtryskiwaczy w serwisie samochodowym wymaga wkładu finansowego, czy to dużego, czy nie. W wypadku regeneracji jest to większy wkład finansowy, który niestety jest zobowiązany ze względu na stan silnika po awarii wtryskiwaczy. Sama naprawa natomiast wynieść może w zależności od firmy serwisowej kilkaset złotych. Po naprawie wtryskiwaczy układ powinien powrócić do prawidłowych parametrów nawet przy pełnym obciążeniu.