Narodziny legendarnych trampek
Żeby dowiedzieć się jak doszło do powstania butów, które pokochał świat, musimy cofnąć się do Stanów Zjednoczonych na początku XX wieku, bo aż do 1908 r., w którym Marquis Mills Converse postanowił założyć firmę Converse Rubber Corporation. W założeniu firma miała zajmować się produkcją i sprzedażą butów na gumowych podeszwach. Choć sprzedaż szła na tyle dobrze, że w ciągu dwóch lat od powstania produkcja butów sięgnęła aż 4000 par dziennie, to na prawdziwy przełom trzeba było poczekać aż do 1915 r., kiedy firma podpisała kontrakt na dostarczanie butów do gry w tenisa. Od tego momentu marka Converse stała się szeroko rozpoznawalna, a już dwa lata później wprowadziła na rynek model butów do gry w koszykówke, narodową dyscyplinę Stanów Zjednoczonych.
Chuck Taylor
W latach 20. ubiegłego wieku okazały się dla firmy początkiem szczęśliwej passy, a to za sprawą koszykarza Charlesa „Chucka” Taylora. Postanowił zgłosić się do firmy z prośbą o wprowadzenie innowacji przy projektowaniu podeszew butów, ponieważ dotychczas produkowane modele powodowały ból stóp podczas gry zawodników. Zarząd Converse zdecydował, by zatrudnić koszykarza w celu konsultacji w kwestii jakości produkowanych butów, ale także po to, by Taylor, wykorzystując swój wizerunek, promował trampki Converse jako najwygodniejsze obuwie sportowe. Wkrótce sfinalizowano kontrakt, a w 1923 r. do logo marki, gwiazdy i napisu All Star, dołączono podpis Chucka Taylora. Buty stały się prawdziwym hitem. Ciekawostką jest to, że początkowo produkowano je wyłącznie w kolorze czarnym i dopiero w 1966 r., pod presją fanów (czyli potencjalnych klientów), firma postawiła też na inne kolory. Wspomniany Chuck Taylor kontynuował współpracę z marką Converse prawie do końca życia, ponieważ pożegnał się z firmą tuż przed swoją śmiercią, która nastąpiła w 1969 r. Jego osoba zawsze będzie kojarzyła się z marką Converse, ponieważ w hołdzie dla jego pracy i dokonań, postanowiono, że najpopularniejszy model trampek zachowa imię i nazwisko koszykarza jako nazwę modelu.
Marka Converse a II Wojna Światowa
W trudnym momencie historii świata, podczas II Wojny Światowej, gdy mężczyźni walczyli na wielu frontach, zamiast grać w koszykówkę, firma Converse zmuszona była nieco się przebranżowić, by uchronić się przed bankructwem. Dostarczano zatem obuwie i wszelkiego rodzaju produkty, do których wykonania potrzebna była guma, do amerykańskiej armii. Ten zabieg okazał się strzałem w dziesiątkę i pozwolił firmie przetrwać wojenną zawieruchę, z której wyszła bez większego uszczerbku. Lata 50. przyniosły marce Converse coraz większą popularność wśród młodzieży, stając się podstawowym obuwiem sportowym w drużynach szkolnych i uniwersyteckich. W latach 90. rozpropagowała je ikona muzyki grunge, niezrównany Kurt Cobain, a Kirsten Stewart założyła je nawet do wieczorowej sukni, podczas gali promującej film z jej udziałem.