Sprawdź czy nie zostały popełnione popularne błędy, w zakresie optymalizacji Twojej strony internetowej. Nie dopuść do tego, aby Twoja konkurencja wykorzystywała niedociągnięcia osób odpowiedzialnych za stronę firmową! Zapoznaj się z działaniami optymalizacyjnymi, pozwalającymi osiągać lepsze pozycje w Google.

Data dodania: 2014-08-25

Wyświetleń: 1408

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak w 10 prostych krokach zoptymalizować stronę internetową?

Jak zoptymalizować stronę internetową?

Przed samymi działaniami mającymi pomóc wywindować naszą stronę internetową. Powinniśmy zastanowić się nad doborem odpowiednich słów kluczowych. Jeżeli nie posiadamy dużego budżetu. Na początku zalecałbym wybór mniej konkurencyjnych fraz.

Konkurencyjność konkretnych zapytań, sprawdzam analizując średnią ilość wejść w miesiącu, ilość reklam i stawki w Google Adwords. Narzędziami, które pomogą w uzyskaniu takich danych są planer słów kluczowych, Google Trends oraz sama wyszukiwarka.

Kolejnym krokiem będzie optymalizacja strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe. Istotnymi elementami, na które powinniśmy zwrócić uwagę są:

  • optymalizacja title, czyli tytułu strony - wypełnienie najważniejszymi słowami kluczowymi. Jestem zwolennikiem, aby od jednego do trzech słów kluczowych, bądź grupa powiązanych ze sobą słów odpowiadała jednej podstronie;
  • optymalizacja description - optymalizacja opisu strony bezpośrednio nie wpływa na pozycję w Google, lecz pozwala na uzyskanie pogrubionych fraz kluczowych – przyciągających wzrok użytkowników;
  • optymalizacja keywords – ten element modyfikowałbym jedynie ze względu na inne wyszukiwarki internetowe. Samo Google nie bierze pod uwagę tego czynnika;
  • nasycenie treści - priorytetem powinna być rozbudowa treści pod wybrane słowa kluczowe. Czyli odpowiednie nasycenie frazami, we wszelakich formach odmiany języka polskiego. Chwytliwe oraz z umiarem wykorzystywane nagłówki (h1, h2, h3…) zawierające frazę. Naturalnie wyglądające pogrubienia ważnych elementów tekstu;
  • przyjazna budowa adresu url – ważne aby w adresie Twoich podstron znajdowały się słowa kluczowe oddzielone myślnikiem. Nie używajmy podkreślenia! Najwięcej problemów z tym podpunktem będą miały osoby posiadające strony oparte na starych CMSach;
  • linkowanie wewnętrzne – zadbaj o to, aby Twoja strona posiadała wewnętrzne likowanie podstron, szczególnie tych, na których Ci zależy;
  • nazwy plików - w tym przypadku postępujemy analogicznie do sytuacji z przyjaznymi linkami
  • wyeliminowanie wewnętrznych duplikatów strony - ważne aby strona główna była pod jednym adresem. Przykładowe duplikaty strony występują w sytuacji, gdy np strona główna wyświetla się pod adresem: www.domena.pl, domena.pl, domena.pl/index.html. Pamiętajmy w takich sytuacjach o przekierowaniu 301 na wybraną wersję;
  • ALT - czyli alternatywne opisy obrazków widoczne dla robotów Google. Alty są również ważne dla niewidomych użytkowników Internetu. Dzięki temu opisowi osoba znajdująca się po drugiej stronie usłyszy komunikat opisujący dany obrazek;
  • Szybkość ładowania strony - pomyśl ile razy wyszedłeś ze strony, tylko ze względu na wydłużony czas ładowania. Google nie zapomniało o tym elemencie i stworzyło PageSpeed Insights, w którym możesz sprawdzić parametry ładowania strony.

Myślę, że po opisaniu tych mniej, jak i bardziej ważnych aspektów optymalizacji stron internetowych - osiągnięcie czołowych pozycji będzie dużo łatwiejsze.

Do zobaczenia w topach wyszukiwarki Google!

Licencja: Creative Commons
1 Ocena