PackLink to firma hiszpańska, założona na początku 2012 roku, z ambicjami, aby stać się liderem w swoim sektorze podobnie jak firmy z innych branż działających w Internecie: eDreams w sektorze biletów lotniczych, Rastreator - ubezpieczeń samochodowych i Trivago - hoteli.
Perspektywy firmy są bardzo obiecujące, biorąc pod uwagę szybki rozwój rynku e-commerce oraz bardzo istotny dla klientów czynnik niskiej ceny.
Ważnym elementem jest również zasilenie finansów PackLink zastrzykiem inwestycji w wysokości 9 mln USD (około 6,6 mln euro).
Jest to jeden z największych zastrzyków kapitałowych rundy A osiągniętych przez hiszpańską firmę w w ostatnich latach, plasujący się wyżej aniżeli wynik osiągnięty przez Cabify w kwietniu tego roku, tj. 8 mln USD.
Mamy tu do czynienia z pierwszą inwestycją w Hiszpanii amerykańskiego funduszu Accel Partners. W przedsięwzięciu uczestniczył również Active Venture Partners, poprzedni inwestor firmy.
Dywersyfikacja
„W celu zdywersyfikowania modelu biznesowego, pieniądze zasilą trzy nowe rynki: Włochy, Wielką Brytanię i Meksyk, a po wakacjach trafią na rynki gdzie firma działa obecnie tj. do Hiszpanii, Francji, Niemiec i Polski. Do tej pory usługi PackLink były skierowane głównie do klientów indywidualnych (B2C), wkrótce rozszerzymy je na małe firmy typu e-commerce. Opracowaliśmy specjalne oprogramowanie, API, które umożliwi nam zintegrowanie naszych usług z systemami komputerowymi naszych kontrahentów” - wyjaśnia Ben Askew-Renaut, współzałożyciel PackLink.
Część inwestycji zostanie skierowana na działania marketingowe. „Zdajemy sobie sprawę, że musimy konkurować z innymi firmami i że będą one rosły w siłę. Zamierzamy wykorzystać naszą pionierską pozycję i utrzymać się na tym poziomie” – komentuje. „To jest najlepszy okres, aby tego dokonać” – dodaje.
Tworzenie nowych miejsc pracy
Rozwój sprzedaży internetowej w Hiszpanii, stanowi wyzwanie dla rynku przesyłek kurierskich, tradycyjnie skupiającym się na wysyłkach dla firm (B2B).
PackLink to platforma dzięki której można porównywać i zamawiać usługi kurierskie online zarówno w kraju jak i zagranicą. Firma rozpoczęła tegoroczny bilans zatrudniając 42 pracowników i zamierza w 2014 roku zwiększyć ich liczbę do 90.