Pewnie o programach partnerskich słyszałeś już kilkukrotnie, jeśli interesujesz się zarabianiem w Internecie. Może nawet, próbowałeś swoich sił w tej branży? Lub posiadasz na swoim 'koncie' większe lub mniejsze sukcesy związane z branżą programów partnerskich? Nie ważne, czy jesteś osobą początkującą, czy też zaawansowaną, ten artykuł jest dla Ciebie.

Data dodania: 2014-01-20

Wyświetleń: 2393

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Programy partnerskie: dlaczego warto się nimi interesować?

Programy partnerskie to dla wielu firm źródło wielu klientów – w końcu w „realu” też polegamy na tym, co nam podpowiadają znajomi. W sieci jednak cały ten mechanizm został nieco zmodyfikowany: korzystamy już nie tylko z podpowiedzi znajomych, ale także z podpowiedzi osób, których nie znamy.

I tu rodzi się pytanie: czy w takim razie można odwrócić role i zamiast biernym kupującym, zostać partnerem i na tym zarabiać?

Marketing partnerski to pojęcie dość szerokie. Za każdym razem chodzi o to, aby polecać na równe sposoby dany produkt lub usługę, a od dystrybutora dostawać odpowiednią prowizję za każde polecenie (to wariant podstawowy, który oczywiście bywa rozbudowywany). Czy jest to atrakcyjna forma zarobku? Tak, jak najbardziej, tym bardziej atrakcyjna, im więcej programów partnerskich jest uruchomionych – każdy z nich może (choć nie musi) stać się źródłem dodatkowego dochodu. Zarabianie w internecie na programach partnerskich wymaga pewnego wysiłku, zwłaszcza na samym początku – za same chęci przecież niczego nie zarobisz. Jednak w ogólnym rozrachunku programy partnerskie są potencjalnie atrakcyjnym źródłem dodatkowego dochodu.

 

Prawda jest taka, że aby z programów partnerskich otrzymywać jakiś sensowny dochód, trzeba trochę się do tej pracy przyłożyć. Przydatna jest tutaj znajomość pewnych podstawowych zasad marketingu internetowego, który łączy klasyczne podejście z nowoczesnym i przenosi handel w przestrzeń wirtualną. O marketingu internetowym powstają całe podręczniki, ale mają one charakter akademicki i trudno z nich wyciągnąć wnioski, które można by było zastosować w praktyce do zwiększenia sprzedaży. Do tego najlepiej po prostu zaufać radom kogoś, kto jest partnerem sprzedażowym wielu dystrybutorów i to od lat.

Taką wiedzę można znaleźć między innymi w kursie „Marketing Internetowy w Praktyce”. Dlaczego w takim kursie? Dlatego, że użyteczna wiedza nie zajmuje tysięcy stron – czytanie podręczników jest fajne jako hobby, ale jeśli potrzebujesz porad użytecznych, tutaj już nie pomogą uniwersyteckie dywagacje i analizy. Poradniki takie jak ten uczą tworzenia własnej historii i budowania własnego sposobu sprzedaży, a nie naśladowania przypadków osób, którym się to udało.

Wiele osób po krótkiej przygodzie z programami partnerskimi rezygnuje z dalszej współpracy, ponieważ okazuje się, że otrzymują mniejszy dochód niż by to wynikało z czasu spędzonego na pracy. Początki jednak rzadko bywają imponujące. Wytrwałość i doskonalenie własnego warsztatu marketingowego to coś, co z czasem przynosi jednak ogromne korzyści.

Oczywiście – udział w programach partnerskich to praca. Tylko nieliczni mogą siedzieć z założonymi rękami i patrzeć, jak zwiększa się stan konta – życzę ci, żebyś to osiągnął, ale to wymaga miesięcy pracy i odkrycia pewnych mechanizmów, które sterują handlem w sieci.

Licencja: Creative Commons