1.Przestrzeń do zabawy
Choć wydaje się to tak oczywiste, to jednak wiele gospodarzy o tym zapomina. Organizując imprezę domową należy zadbać o to, aby goście mieli wystarczająco dużo miejsca nie tylko do siedzenia, ale również do tańca. W końcu to karnawał i każdy chce się bawić w rytm szalonej muzyki. Możesz przeznaczyć jeden pokój, najlepiej salon, wyłącznie do zabawy tanecznej, natomiast inne pomieszczenia niech będą przeznaczone dla tych, którzy pragną odpocząć po tańcu lub zwyczajnie wolą imprezy "siedzące".
2. Zabezpiecz wyposażenie
Oczywiście nie mamy tu na myśli zabezpieczeń przed kradzieżą, choć i na tę okolioczność warto się przygotować, zwłaszcza, jeśli na imprezie pojawią się obce osoby... Ostrożności nigdy za wiele. Natomiast w szczególności powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo gości oraz przedmiotów wyposażenia. Schowajmy w bezpieczne miejsce drogą porcelanę, która przypadkowo może ulec zniszczeniu. Jeśli na naszej podłodze mamy śnieżnobiały dywan, lepiej usuńmy go z ziemi. Gościom na pewno nie będą przeszkadzały "gołe" panele na podłodze, a my w ten sposób unikniemy trudnych do usunięcia plam.
3. Przekąski
Chyba nikt nie wyobraża sobie domowej imprezy bez smacznych przekąsek. To niemalże nieodłączny element każdego spotkania, dlatego warto poświęcić trochę czasu na ich zaplanowanie. Przekąski powinny być proste do przygotowania, aby nie absorbowały zbytnio gospodarza, gdy ten ma jeszcze wiele innych spraw na głowie. Powinny być również wygodne w spożyciu, najlepiej takie, które można jeść rękami bez użycia talerzyka oraz sztućców. Świetnie sprawdzą się na przykłąd mini kanapeczki, koreczki, czy serowe paluszki z ciasta francuskiego, do których możemy podać dip.
4. Napoje i alkohol
Równie ważne jest zadbanie o napoje, zarówno te alkoholowe, jak i bezalkoholowe. Zazwyczaj przyjęło się, iż goście sami przynoszą swoje ulubione trunki lub po prostu wszyscy składają się na napoje, a następnie dedykowana osoba dokonuje większego zakupu. W przeciwnym razie to gospodarz powinien zadbać przynajmniej o napoje bezalkoholowe, jak woda mineralna, czy sok.
5. Wyposażenie i akcesoria
Planując domową imprezę karnawałową warto pamiętać o przygotowaniu niezbędnych akcesoriów. Przede wszystkim chodzi o odpowiednią ilość kieliszków, kubków, czy talerzyków. Liczba tych akcesoriów powinna być wyższa niż liczba gości, gdyż często podczas imprezy po prostu "gubimy" swój kieliszek i talerzyk. Ponadto na stoliku z przekąskami i napojami warto postawić chusteczki lub ręczniki papierowe, gdyż, jak to bywa na imprezach, "zawsze się coś wyleje". Nie zapomnijmy również o koszu lub worku na zużyte plastikowe naczynia (o ile takowe przewidujemy na imprezie), czy opróżnione butelki.
Pamiętając o powyższych przykazaniach Twoja impreza karnawałowa będzie świetnie zorganizowana, a gościom niczego nie zabraknie.