0
głosów
- +

5 kroków do dobrego snu

Autor:

Aktualizacja: 02.12.2013


Kategoria: Duchowe Drogi / Sny


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1220 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Odpowiednia długość i jakość snu ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Sen jest bowiem podstawowym procesem odpowiedzialnym za regenerację i odnowę naszego organizmu.


Z badań wynika, że regularne wysypianie się ma pozytywny wpływ na zachowanie młodości oraz dobrego samopoczucia. W mniejszym stopniu narażeni jesteśmy na depresję oraz zwiększa się nasza odporność na stres i wszelkiego rodzaju infekcje.

Co zrobić by polepszyć jakość swojego snu?

 1.      Kładź się i wstawaj o stałych porach.

Każdego dnia staraj się wstawać i zasypiać o tej samej porze, zasada ta dotyczy również dni wolnych od pracy. Proces zasypiania i budzenia się ma ogromny wpływ na nasz "cykl dobowy". Regularne wysypianie się ma kluczowe znaczenie na regenerację naszego mózgu, gdyż potrzebuje on zrównoważonego czasu snu jak i budzenia się.

 2.      Nie objadaj się na noc.

Ostatni posiłek staraj się spożyć minimalnie na 2-3 godziny przed snem. Objadanie się może bowiem powodować poczucie dyskomfortu oraz problemy z zasypianiem. Pamiętaj, by unikać ciężkostrawnych i pikantnych potraw, które mogą obciążać Twój żołądek i wywoływać zgagę. Nadmierne spożycie płynów tuż przed snem może być przyczyną korzystania z toalety w nocy, co przerywa i znacznie utrudnia regularność snu.

 3.      Wycisz się przed snem.

Staraj się odprężyć przed snem. Unikaj stresu, nie oglądaj programów telewizyjnych, które wywołują silne emocje. Nie bierz udziału w grach, których podstawą jest współzawodnictwo. Zamiast tego weź gorącą, relaksacyjną kąpiel, odpręż się, przeczytaj książkę lub posłuchaj kojącej muzyki.

 4.      Ćwicz regularnie.

Wykonuj regularnie ćwiczenia, jednak pamiętaj, że wzrasta po nich temperatura naszego ciała oraz stajemy się bardziej wyczuleni na otoczenie. Ćwiczenie takie jak joga bądź pilates uprawiane późnym popołudniem są doskonałym sposobem na szybkie zaśnięcie w nocy.

 5.      Ogranicz stosowanie używek przed snem.

Unikaj spożywania kofeiny i nikotyny przed snem. Produkty te są środkami pobudzającymi, co znacznie utrudnia zaśnięcie. Spożywanie alkoholu również nie jest najlepszym pomysłem. W znacznym stopniu zakłóca on sen i prowadzi do przebudzeń w ciągu nocy.

Sprawdź co oznaczają Twoje sny. Odwiedź nasz sennik.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij