Czy warto obdarowywać klientów upominkami reklamowymi?

Data dodania: 2013-07-10

Wyświetleń: 2727

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Po co komu gadżety reklamowe?

Od dawna działy marketingowe firm wykorzystują atuty materiałów promocyjnych do nienachalnego przypominania nazwy firmy, logotypu czy też danych teleadresowych.

Oferta gadżetów reklamowych w dzisiejszych czasach jest imponująca. Firmy produkujące upominki proponują coraz to oryginalniejsze pomysły począwszy od tych najprostszych jak: cukierki, breloki, smycze, czapeczki, T-shirty, po te bogatsze - zestawy porcelanowe, skórzane, torby, kurtki itp. Jedno jest pewne – zarówno te zamawiane masowo, najtańsze, jak i te Vipowskie mają wspólną cechę - są jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych, zwiększają rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim -  pomagają zbudować relację z klientem.

Wręczając klientom upominki reklamowe powinniśmy pamiętać o ich głównym walorze - aby gadżet spełniał swoją rolę i był dobrym nośnikiem naszej marki - powinien być użyteczny. Klient nie może się zastanawiać – po co mu to tak właściwie, kolejna zbędna, nieprzydatna rzecz. Świadomie wybierajmy upominki reklamowe analizując czy ucieszą osobę obdarowaną, czy są na tyle funkcjonalne, że nie trafią do śmieci. Często ważną zaletą artykułów reklamowych jest po prostu to, że są przydatne w życiu codziennym.

Poza cechą użyteczności, gadżet ma spełniać głównie zadanie promocyjne. Logotyp, dane kontaktowe, czasem jakieś nośne hasło reklamowe zamieszczone na upominku będą przypominały klientowi o naszej firmie. Oczywistością jest, że częściej korzystamy z ofert firm, które już gdzieś kiedyś spotkaliśmy, jakoś nam się kojarzą (dzięki funkcjonalnym upominkom głównie - dobrze) - po prostu bardziej ufamy czemuś, co znamy.

Dlatego też, jeśli zależy nam na tym, aby nasze gadżety były skuteczne, pamiętajmy o ich użyteczności dla klientów oraz o dobrym wyeksponowaniu na nich logotypu i danych firmy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena