Związki pomiędzy najpopularniejszymi markami na rynku a piłką nożną są w jak najlepszej kondycji. Marki pragną być widoczne. Widoczność są w stanie zapewnić im znane kluby piłkarskie, poszczególni piłkarze, zawody czy organizacje.

Data dodania: 2013-06-29

Wyświetleń: 2971

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sponsorzy piłki nożnej na świecie

W zamian za to dostają nowe stadiony, buty, odzież sportową i wiele innych. Współpraca przynosi ogromne korzyści finansowe obu stronom.

Nieważne, czy ta idea jest dobra, sponsoring jest na stałe wpisany w rzeczywistość piłki nożnej. Można narzekać i się burzyć, ale to i tak niczego nie zmieni. Jacy są najwięksi sponsorzy piłki nożnej?

Coca-Cola

Potentat na rynku napojów angażuje się w tego rodzaju przedsięwzięcia od lat 50. ubiegłego wieku. Korporacja sponsoruje nie tylko stadiony, ale także jest oficjalnym partnerem mistrzostw świata w piłce nożnej.

Kampania reklamująca Puchar Świata w 2010 r. pojawiła się w 170 krajach na świecie. Co więcej, Coca - Cola ma zawarty długoterminowy kontakt z UEFA.

Nike

Nike - światowa firma - produkuje odzież sportową dla największych klubów, takich jak Manchester United, FC Barcelona i dla drużyn narodowych. Odzież sportowa, buty i inne rzeczy są także promowane prze popularne twarze, takie jak Cristiano Ronaldo. 
Firma nigdy nie była oficjalnym partnerem Pucharu Świata. Jednak nie jest to aż tak ważne w porównaniu z działaniami marketingowymi. Genialne reklamy futbolowe "Write the future" znają wszyscy fani piłki nożnej.

Adidas

Perełką w marketingowej koronie Adidasa jest status firmy jako oficjalnego dostawcy Pucharu Konfederacji FIFA. Niemiecka firma dostarcza piłki na każde mistrzostwa od ponad 40 lat.

Podobne umowy zawarła z Ligą Mistrzów i Ligą Europy. Adidas dostarcza także odzież sportową dla takich klubów jak Real Madrid, Bayern Munich czy AC Milan. Gwiazdami promującymi markę są David Beckham i Lionel Messi.

Red Bull

Austriacka firma, produkująca napoje energetyczne, poszła o krok naprzód. Kupiła drużynę SV Austria w 2005 r. i zmieniła jej nazwę na Red Bull Salzburg. 
To samo zrobiła rok później z jedną z amerykańskich drużyn. Firma zbudowała nowe stadiony dla obu klubów. Zaś w 2007 r. stworzyła nową drużynę w brazylijskim mieście Campinas.

Puma

Kolejna firma, której domeną są buty i odzież sportowa, jest silnie zaangażowana w sponsoring piłki nożnej w Afryce. Mowa tu o Pucharze Narodów Afryki. Produkuje rzeczy dla takich drużyn jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej. Jest także głównym sponsorem piłki nożnej kobiet w Stanach Zjednoczonych.

Emiraty

Emiraty Arabskie, a dokładnie linie lotnicze Emirates, są jedną z najbardziej prominentnych marek wspierających piłkę nożną. Są oficjalnym partnerem FIFA od 2006 r. Będą także gospodarzem mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii w 2014 r. 
Emiraty sponsorują także Azjatycką Konfederację Piłkarską i są jej oficjalnym przewoźnikiem. Aktywnie działają także w Europie. Wspierają Real Madrid, Arsenal i wiele innych klubów.

Jak widać, najwięksi wspierają największych, a wszystko oparte jest na obustronnych korzyściach płynących ze współpracy. W końcu, kto bogatemu zabroni.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena