Jeszcze niewiele lat temu oddanie dziecka do przedszkola nie było olbrzymim problemem. Każda placówka w opinii rodziców wyglądała tak samo i puszczało się dziecko tam, gdzie były wole miejsca. Przez ten czas, wraz ze zmianą ustroju i mentalności ludzi, zasady te znacząco się zmieniły.

Data dodania: 2013-02-26

Wyświetleń: 1251

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Placówki przedszkolne walczą o klienta

W dzisiejszych realiach nastąpiła spora komercjalizacja przedszkoli. Wraz z umożliwieniem przez rząd otwierania prywatnych przedszkoli, nastąpił tzw. boom na przedszkola. Masa ludzi otwiera własne, prywatne placówki, co ma wpływ na większy wybór dla rodziców. Zgodnie z prawami rynku, między przedszkolami dochodzi obecnie do konkurencji między sobą i silną walką o "klienta".

Mimo wysypu nowych przedszkoli w Polsce, w dalszym ciągu istnieje problem znalezienia placówki z wolnymi miejscami. Jeszcze większy problem ze znalezieniem miejsca mają matki samotnie wychowujące dzieci. Aby oddać dziecko do przedszkola, musi zostać spełniony podstawowy warunek, mianowicie co najmniej jedno z rodziców musi posiadać stałe zatrudnienie. W przypadku samotnych matek jest to często problem nie do przeskoczenia. Z jednej strony nie mogą one rozpocząć pracy, ponieważ nie mają jak zapewnić swoim pociechom opieki. Z drugiej zaś, nie mogą oddać dziecka z powodu braku stałego zatrudnienia.

Prywatne przedszkola rozwiązaniem dla samotnych

Jedynym często rozwiązaniem w takich sytuacjach są punkty wychowania przedszkolnego oraz prywatne przedszkola. W takich przypadkach nie ma stawianych wymagań co do stanu zatrudnienia rodziców. Jest to jednak rozwiązanie dla matek, które posiadają zaplecze finansowe, pozwalające oddać dziecko do prywatnego przedszkola. Taka forma opieki nad dzieckiem jest znacznie droższa niż tradycyjne przedszkola publiczne.

W walce o kolejne dzieci, przedszkola uciekają się do oferowania rodzicom prawdziwych wartości dodanych. W skład takich usług można wliczyć zajęcia dodatkowe, takie jak lekcje języka angielskiego lub niemieckiego, zajęcia z rytmiki, lekcje muzyki oraz zajęcia korekcyjne i komputerowe.

Promując się, przedszkola prześcigają się w coraz to ciekawszych formach reklamy. Posiadanie strony internetowej dzisiaj nie jest niczym nadzwyczajnym, pozycjonowanie oraz reklamy w Google to standardowa czynność w większości prywatnych przedszkoli. Co najmniej raz do roku organizowane są drzwi otwarte, podczas których rodzice mogą zobaczyć, jak dane przedszkola działa od wewnątrz.

Jak łatwo można zauważyć, wybór przedszkola w dzisiejszych czasach stał się decyzją związaną z analizą wielu czynników. Ważne są opinie o danych placówkach, polecenia do znajomych, oferta programowa oraz zajęcia dodatkowe. W dużej mierze istotnym elementem jest też cena.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena