Seria gier spod znaku Gears of War sięga roku 2007. Historia rozpoczęła się wraz z premierą nowej konsoli Microsoftu Xbox 360. Cechą charakterystyczną całej rodziny gier jest to, że za każdym razem, kiedy premierę miała kolejna część Gears of War, poprzeczka poziomu graficznego gier była podnoszona bardzo wysoko.

Data dodania: 2013-03-25

Wyświetleń: 1382

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Gears of War - historia serii

Gears of War - początki

Historia rozpoczyna się sceną, kiedy to Marcus Fenix - główny bohater gry - jest uwalniany z więzienia przez swojego przyjaciela, Dominia Santiago. Od tego momentu wraz z resztą ekipy Delta Squad Marcus wyrusza na poszukiwanie rezonatora. Urządzenie to ma umożliwić żołnierzom C.O.G. podłożenie bomby świetlnej w samym sercu świata Locustów (szarańczy). Cała historia pierwszej części kończy się walką z finalnym bossem - generałem Raamem. Ten potężny przeciwnik jest szczególnie niebiezpieczny z uwagi na jego zdolność okiełznywania śmiercionośnych Krylli. 

Zaraz po zakończeniu walki, królowa Szarańczy w scenie końcowej zapowiada, że będzie walczyć z ludźmi aż do zwycięstwa, co staje się zapowiedzią drugiej części Gears of War.

Gears od War 2 - Jacinto pod wodą

W “dwójce” Marcus Fenix wraz ze swoim Delta Squad zostaje zesłany za pomocą specjalnych wind w głąb planety Sera - do siedliska Szarańczy. Celem działania jest zabicie wielkiego stwora, którego Szarańcza szykuje do zatopienia i zniszczenia ostatniego bastionu ludzkości - Jacinto. W grze pojawia się także wątek poboczny - miłość Dominica “Dom’a” Satiago do jego żony. Otóż po zejściu w podziemia okazuje się, że Szarańcza (Locusts) przetrzymują i torturują schwytanych ludzi - w tym żonę Dom’a. Domionicowi wraz z Marcusem Fenixem udaje sie odnaleźć zaginioną, mimo to ta historia kończy się tragicznie.

Delta Squad finalnie udaje się pokonać wielkiego czerwia. Jednakże sposobem na powstrzymanie ekspansji Locustów jest to, przed czym żołnierze C.O.G cały czas się bronili - zatopienie Jacinto.

Gears of War 3 - prawie koniec trylogii

W trzeciej odsłonie trylogii Gears of War Marcus Fenix oraz Dominic Santiago ponownie stają przed wyzwaniem walki z Szarańczą na planecie Sera. Tym razem w grze stanąć musimy przeciwko nowemu typowi wrogów. Otóż po zatopieniu Jacinto część Locastów przeżyła, a z wnętrza planety wydostał sie pewien "wirus" określany mianem "Lśnienia", które przejmowało panowanie nad wojownikami Szarańczy. Skutkiem takiego zabiegu fabularnego jest postawienie przeciwko sobie trzech stron, co powoduje, że rozgrywka nabiera dynamiki i wielkich zwrotów akcji. 

Sama gra określana była niejednokrotnie epickim tytułem, który pokazał po raz kolejny, że ze starej konsoli Xbox 360 można wycisnąć jeszcze więcej soków. Rzeczywiście gra wygląda wyśmienicie, zachowując przy tym wysoki fps oraz dynamikę rozgrywki. "Trójka" kończy się najbardziej epicką bitwą pomiędzy ludzkością a rasą Locustów. Na froncie stajemy twarzą w twarz z samą królową Myrrah. Jest to najbardziej widowiskowa scena z całej trylogii, a zarazem najbardziej wymagająca od graczy.

Oficjalnie Gears of War 3 miało być zakończeniem całej trylogii, jednakże w ostatnim czasie Epic Games - producent gry - zapowiedział wydanie jeszcze jednej odsłony. Jest to prequel wszystkich poprzednich części o nazwie Gears of War: Judgment. Gra opowie nam historię tego, co wydarzyło się zaraz po dniu Wyjścia - czyli wybuchu wojny pomiędzy ludzkością a szarańczą. Premiera miała miejsce 22 marca 2013 r. w Polsce oraz 19 marca 2013 r. na świecie - od tamtego dnia z bliska możemy poznać historię występków Delta Squad. Postacią główną w czwartej odsłonie serii będzie Damon S. Baird - blond cwaniaczek znany ze swojej pewności siebie i ciętych dowcipów. 

Licencja: Creative Commons