Niestety nie da się ukryć, że reklama telewizyjna jest przeznaczona przede wszystkim dla przedsiębiorców o grubej zawartości portfela. Jest tak szczególnie w przypadku emitowania reklamy w stacjach komercyjnych, gdzie takie przedsięwzięcie jest o wiele droższe niż na kanałach lokalnych.
Dlaczego reklama w telewizji jest tak korzystna dla intetresów naszej formy? Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jest zwrócona do dużej ilości odbiorców- niemal każdy z nas ma codziennie stycznośc ze szklanym ekranem, ogląda swoje ulubione programy, filmy, czy seriale, które są przerywane reklamami. Bądź co bądź jesteśmy zmuszeni do ich oglądania. Poza tym ten typ promocji łączy w sobie elementy zarówno wizualne, jak i dźwiękowe, dzięki czemu trafia i do wzrokowców, i do słuchowców. Dodatkowo dobrze zrealizowana reklama, zawierająca przekonujące hasła i przyciągające nasz wzrok obrazy, wzbudza nasze zainteresowanie, a nawet zaufanie. W reklamie wykorzystuje się wiele manewrów, mających na celu skłonienie klienta do zakupu danego produktu. Ponadto nasz projekt musi być warty zapamiętania, ponieważ każdy z nas sięga po takie towary, które dobrze kojarzy, które nawiązują do czegoś, co już znają.
Jak pewnie zauważyliście, w telewizji komercyjnej promują się przede wszystkim firmy, które już mają wielu klientów na całym świecie- podtrzymują zainteresowanie swoją marką i walczą o pozyskanie kolejnych nabywców.