Przede wszystkim musimy zdecydować, czego oczekujemy. Czy to ma być prosta strona, czy skomplikowany portal. Musimy też mieć na uwadze to, że stara zasada mówi - tanio nie może być dobrze. Dlatego jeżeli zależy nam na jakości, to musimy liczyć się z dosyć wysokimi kosztami. Za podstawową stronę firmową średnio trzeba zapłacić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Druga opcja to tanio. Czy na pewno jesteśmy zdecydowani w takim razie na nasz projekt internetowy? Jeżeli będzie on wykonany amatorsko i nieprofesjonalnie, możemy osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Użytkownik/klient pomyśli, że nasze usługi są równej jakości jak prezentowana witryna i poszuka innej firmy/strony. Zdarzają się firmy, które oferują tanio za w miarę sensowną jakość, ale również zdarzają się osoby, które wygrywają w lotto, więc nie można polegać tylko na szczęściu.
Jak znaleźć firmę, która oferuje tworzenie stron www na profesjonalnym poziomie? Możemy szukać w wyszukiwarce google pod frazami typu "tworzenie stron internetowych", "tworzenie stron www", "agencja interaktywna" - jeżeli zależy nam na spotkaniu, to można dodać miasto do frazy (np. "agencja interaktywna warszawa"). Innym sposobem jest pytanie znajomych, szukanie ogłoszeń lub samemu dodać ogłoszenie na popularnych portalach.
Jak zweryfikować jakość takiej firmy? Osobom, które nie są informatykami, może być ciężko, ale spróbować warto. Pierwszym miejscem, które powinniśmy odwiedzić, to portfolio z wykonanymi pracami. Ocenić, czy są profesjonalne i się nam podobają. Można też poprosić kogoś znajomego o opinię.
Ważne jest, aby nie postępować pochopnie w wyborze firmy/agencji interaktywnej do stworzenia naszej strony internetowej. Jednak gdy już ją wybierzemy, powinniśmy jej zaufać i jeżeli upiera się przy pewnych rozwiązaniach, które popiera stosownymi argumentami - zgódźmy się, to są w końcu eksperci.