Prowadząc własny serwis internetowy, każdy właściciel staje na samym początku przed problemem: czy inwestować w pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, czy pozostać przy prowadzeniu kampanii reklamowych PPC w sieci Adwords. Każda z tych metod zdobywania użytkowników, czy klientów ma swoje wady i zalety.

Data dodania: 2012-06-04

Wyświetleń: 1512

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podczas analizy pozycjonowania stron i kampanii Adwords skupimy się na najważniejszym aspekcie działania marketingowego, czyli konwersji.

Pozycjonowanie stron internetowych jest to metoda, w której pozyskujemy użytkowników dzięki uzyskiwaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Jest to proces, który pozwala na uzyskanie wyników po minimum 2 miesiącach na proste frazy. W przypadku fraz obleganych pozycjonowanie stron może nie przynieść zadowalających efektów. Dodatkowo, w zależności od wielkości serwisu, mamy skończoną liczbę fraz, na których możemy przeprowadzić pozycjonowanie.

W przypadku kampanii Adwords, właściciel ponosi koszty w przypadku pozyskania użytkownika (kliknięcie w reklamę). Kampanie Adwords możemy prowadzić na wiele fraz kluczowych, a wyniki w postaci nowych użytkowników uzyskujemy natychmiast po uruchomieniu kampanii.

Co jest w związku z tym lepsze: pozycjonowanie stron, czy kampanie PPC w sieci Adwords? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Z praktyki wynika, że najlepiej połączyć obie techniki. Rozpoczynamy pozycjonowanie na wybrane frazy główne serwisu (5 - 6 fraz, na które pozycjonujemy stronę główną) i na najpopularniejsze frazy produktowe oraz dopełniamy działania kampanią Adwords na wszystkie frazy produktowe oraz frazy, na które prowadzimy pozycjonowanie.

Nie można zapominać, że pozycjonowanie stron i kampanie Adwords należy prowadzić też na frazy brandowe. Działania takie stosujemy w celu uniemożliwienia konkurencji działań marketingowych na nazwę naszej firmy. Pozycjonowanie powinniśmy też prowadzić na serwisy, w których pokazują się dobre informacje o naszej firmie oraz serwisy społecznościowe prowadzone przez nas.

Jak widać, nie ma lepszej metody. Dopiero interakcja: pozycjonowanie stron i kampanie Adwords zapewniają sukces w dziedzinie, jaką jest marketing w wyszukiwarkach.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena