Podczas analizy pozycjonowania stron i kampanii Adwords skupimy się na najważniejszym aspekcie działania marketingowego, czyli konwersji.
Pozycjonowanie stron internetowych jest to metoda, w której pozyskujemy użytkowników dzięki uzyskiwaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Jest to proces, który pozwala na uzyskanie wyników po minimum 2 miesiącach na proste frazy. W przypadku fraz obleganych pozycjonowanie stron może nie przynieść zadowalających efektów. Dodatkowo, w zależności od wielkości serwisu, mamy skończoną liczbę fraz, na których możemy przeprowadzić pozycjonowanie.
W przypadku kampanii Adwords, właściciel ponosi koszty w przypadku pozyskania użytkownika (kliknięcie w reklamę). Kampanie Adwords możemy prowadzić na wiele fraz kluczowych, a wyniki w postaci nowych użytkowników uzyskujemy natychmiast po uruchomieniu kampanii.
Co jest w związku z tym lepsze: pozycjonowanie stron, czy kampanie PPC w sieci Adwords? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Z praktyki wynika, że najlepiej połączyć obie techniki. Rozpoczynamy pozycjonowanie na wybrane frazy główne serwisu (5 - 6 fraz, na które pozycjonujemy stronę główną) i na najpopularniejsze frazy produktowe oraz dopełniamy działania kampanią Adwords na wszystkie frazy produktowe oraz frazy, na które prowadzimy pozycjonowanie.
Nie można zapominać, że pozycjonowanie stron i kampanie Adwords należy prowadzić też na frazy brandowe. Działania takie stosujemy w celu uniemożliwienia konkurencji działań marketingowych na nazwę naszej firmy. Pozycjonowanie powinniśmy też prowadzić na serwisy, w których pokazują się dobre informacje o naszej firmie oraz serwisy społecznościowe prowadzone przez nas.
Jak widać, nie ma lepszej metody. Dopiero interakcja: pozycjonowanie stron i kampanie Adwords zapewniają sukces w dziedzinie, jaką jest marketing w wyszukiwarkach.