Każdy właściciel szanującej się firmy wie, jak ciężko jest stworzyć dobrą reputację dla swojej firmy. Budowanie strategii marki  powinno zacząć sie od samego założenia działalności. Przyjętych założeń należy przestrzegać summienie i z należytą dbałością o szczegóły.

Data dodania: 2012-06-04

Wyświetleń: 1758

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby nasza firma miała mocne fundamenty, musimy zacząć od budowania i ustalania identyfikacji firmy, na którą składają się:

- Nazwa firmy

Nazwa firmy jest podstawowym elementem, poprzez który ludzie będą nas kojarzyć. Nazwa powinna być łatwa do wymówienia oraz powinna się dobrze kojarzyć. Oczywiście powinna być także kojarzona z zakresem działalności danej firmy.

- Logotyp

Logo działa na bodźce wzrokowe. Logo również powinno być łatwe do zapamiętania, mało skomplikowane, zgodnie z zasadą "im mniej, tym więcej"

- Druki firmowe

Tworzą spójność, sprawiają wrażenie profesjonalnej firmy, która dba o szczegóły.

- Kolory firmowe, czcionki

Wydaje wam się, że to nie istotne, jaki kolor zagości w wizerunku Twojej firmy? Jesteście w ogromnym błędzie. Kolor pokazuje charakter firmy. Może przyciągać bądź zniechęcać potencjalnych klientów. Podobnie jest z czcionką. Kształt i grubość czcionki dużo mówi o naszej firmie.

- Materiały reklamowe

Wiadomo, że reklama jest podstawowym kluczem do sukcesu, dlatego budując markę, bardzo ważne, aby być zaopatrzonym w ulotki, katalogi oraz reklamę typu outdoor – banery, tablice itp.

- Wystrój wnętrza firmy

To, jak wygląda nasza firma u źródła, jest bardzo ważne. Każdą ważniejszą transakcję klient załatwia w siedzibie firmy. Powinien czuć się w niej dobrze i komfortowo.

- Ubiór pracowników

Pracownicy powinni pasować do naszej firmy, gdyż stanowią jej część. To pracownicy budują wizerunek firmy, ich ciężka praca jest składową sucesu całej firmy. Odpowiednio dobrane uniformy sprawiają wrażenie profesjonalizmu i budują spójną politykę tworzenia marki.

Budowanie marki to także  pozytywne relacje z  klientami. Jak  powszechnie wiadomo,  to nasi klienci są ambasadorami naszej marki.  To od ich opinii zależy, jak będziemy postrzegani. Musimy trzymać się zasady „Klient nasz pan”, bo tylko w ten sposób możemy wydeptać sobie ścieżkę do sukcesu. Pamiętajmy, że dobre imię naszej firmy powinno być dla nas priorytetem. Starajmy się wypadać jak najlepiej w oczach naszych klientów, a oni odwdzięczą się nam nieposzlakowaną opinią, która stworzy wspaniałą markę.

25 września 2011, przed budynkiem Łódzkiego Domu Kultury uroczyście odsłonięto pomnik bohaterów Zaczarowanego ołówka, w ramach projektu Łódź Bajkowa.

1976 - Nagroda Prezesa Rady Ministrów - z twórczość dla dzieci za twórczość dla dzieci i młodzieży dla zespołu realizatorów serialuę

1987 - Wyróżnienie Ministra - Kierownika Urzędu Gospodarki Morskiej za prezentację tematyki morskiej przeznaczonej dla najmłodszych widzów

Licencja: Creative Commons
2 Ocena