Marketingowe zarządzanie placówkami oświatowymi to kategoria, która wciąż się rozwija. Marketing jest przecież procesem społecznym. Dzięki odpowiedniej działalności marketingowej także placówki oświatowe mają szansę osiągnąć to do czego dążą. Przedszkole stało się dzisiaj placówką, która musi dbać o swój wizerunek także w internecie, którego liczba użytkowników wciąż rośnie. Sam fakt pojawiania się na rynku przedszkoli o różnym charakterze takich jak przedszkola publiczne, przedszkola niepubliczne, przedszkola prywatne czy kluby malucha lub sale zabaw świadczy o dużym na nie zapotrzebowaniu. Przedszkolom stawia się coraz większe wymagania, spełnienie oczekiwań odbiorców usługi wychowania przedszkolnego nie jest rzeczą prostą. Wychowanie przedszkolne jest pewnego rodzaju marketingowym produktem, którego wartość zależy przede wszystkim od oceny rodziców czy opiekunów czyli odbiorców usługi. Stworzenie odpowiedniej oferty musi być połączone z podejmowaniem działań o charakterze promocyjnym. Powinny one wychodzić także poza samą placówkę. Miejscem, w którym promocja jest skuteczna i skierowana do coraz większej grupy odbiorców jest internet. W sieci istnieje coraz więcej możliwości promocji placówki.
Strona internetowa dla przedszkola jest przykładem promocji w sieci. Tworzy ona wizerunek placówki dlatego warto zadbać o to by była jak najlepsza. Strona taka powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje na temat placówki, które mogą sprawić, że rodzic znacznie łatwiej odnajdzie interesujące go informacje, powinna być czytelna, łatwa w obsłudze oraz kolorowa co przyciągnie uwagę dzieci oraz sprawi, że czas spędzony na stronie będzie przyjemniejszy.
Promocja placówki w sieci oprócz stworzenia strony internetowej może związana być z jej pozycjonowaniem oraz rozpowszechnianiem informacji na jej temat. Powstające bazy przedszkoli często pomagają odnaleźć placówki w konkretnej okolicy szczególnie te nowo powstałe, pomagają także w procesie pozycjonowania danej strony internetowej. Bazy przedszkoli coraz częściej rozbudowywane są o artykuły dla rodziców, opiekunów oraz gry czy zabawy dla tych najmłodszych. Wszystko to sprawia, że przedszkola zarówno te publiczne jak i prywatne mają szansę czerpać z korzyści płynących z internetowej promocji. Każda baza przedszkoli pozwala na tworzenie marketingowego planu promocji. Oprócz tworzenia wizerunku w sieci ważne by dbać także o uroczystości przedszkolaków o pozostawianie im nagród oraz pamiątek z tak ważnych chwil. Obdarowywanie dzieci takimi artykułami jak dyplomy, birety czy nawet urodzinowe kartki jest zapamiętywane na wiele lat i stanowi pamiątkę wychowania przedszkolnego.
Misją przedszkoli jest stworzenie odpowiedniego miejsca dla dzieci i dla ich rozwoju.