Gdyby nie istniała wyszukiwarka Google, mielibyśmy w Polsce o połowę mniej ludzi sukcesu - biznesmenów. Jestem jednym z nich i piszę o własnych doświadczeniach w tym zakresie, więc przeczytaj to, proszę, bo moim zdaniem - warto.   

Data dodania: 2011-12-19

Wyświetleń: 1208

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co do promocji stron internetowych w wyszukiwarkach a szczególnie w google.pl to konkurencja zaostrza się szczególnie szybko. Coraz więcej też firm i prywatnych webmasterów wie jak bardzo wysokie pozycje strony www w wynikach wyszukiwania przekładają się na zyski firmy i jaka ścisła zależność panuje w tej mierze. Często wzrost / spadek o dwie pozycje w wynikach wyszukiwania na ważne branżowe słowo kluczowe powoduje wzrost / spadek zysków nawet o kilkadziesiąt procent. Coraz trudniej więc osiągnąć wysokie pozycje, gdyż walczy o nie coraz więcej stron www a dokładniej osób zajmujących się ich promocją.

Pomimo tego uważam że jest to wciąż najlepsza bo relatywnie najtańsza jak chodzi o opłacalność i efekty, forma reklamy. Jednak sukces coraz częściej tkwi we właściwym doborze fraz do pozycjonowania. Są bowiem w niektórych branżach, dziedzinach tak konkurencyjne słowa i frazy kluczowe (np. "kredyty hipoteczne" w branży finansowej)  że przebicie się z nimi na wysokie pozycje według niektórych graniczy z przysłowiowym cudem. Oczywiście wszystko da się zrobić - mawiają pozycjonerzy, to tylko kwestia ceny. Jednak nie ma sensu wydawać fortuny na pozycjonowanie po to, aby późniejsze zyski z osiągniętych wysokich pozycji były niższe od kosztów pozycjonowania; koszty, które trzeba co miesiąc ponosić dla utrzymania pozycji w Google. Dlatego sukces w tej dziedzinie coraz częściej idzie w parze z wyborem słowa lub frazy która nie jest aż tak konkurencyjna jak podstawowe słowa kluczowe w danej dziedzinie, ale też generuje odwiedziny potencjalnych klientów na stronie a jednocześnie skuteczne pozycjonowanie pod tym kątem tzn. na takie słowo lub frazę jest znacznie bardziej wykonalne.

Weźmy jako przykład słowo "windykacja" bo akurat coś o tym wiem. Bardzo konkurencyjne, trudne do pozycjonowania słowo kluczowe, które wpisuje chyba najwięcej potencjalnych klientów chcących skorzystać z tej usługi. Jednak już wypromowanie strony na hasło np. "odzyskiwanie długów" jest o wiele łatwiejsze i choć generuje mniej odwiedzin, to jednak też całkiem sporo. I np. po sześciu miesiącach promowania strony www na "odzyskiwanie długów" można mieć więcej odwiedzin nić też po sześciu miesiącach promowania na słowo "windykacja". Dlatego po tym okresie pozycjonowania na hasło "odzysk długów" strona nasza osiągnie dajmy na to ósmą (a wiec już dostrzegalną) pozycję a na słowo "windykacja" zaledwie np. trzydziestą a prawnie nikt dociera do trzeciej strony wyników wyszukiwania Google.

Podałem wyżej przykład z branży w której ja działam, ale Ty w swojej branży na pewno masz podobną sytuację. Postaraj się więc znaleźć "miękkie części przeciwnika" i atakuj!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena