Oznacz to, że jeśli zależy nam na dużej liczbie odwiedzin, budowę strony musimy oprzeć na kilku ważnych zasadach. Kody strony, tytuły, słowa kluczowe w tekstach, a nawet budowa zdań, nie mogą być przypadkowe, ale dobrane tak, by zagwarantowały wysokie miejsce w wynikach najbardziej popularnych wyszukiwarek internetowych.
Frazy kluczowe dobieramy dokładnie do profilu naszej działalności. Unikajmy zbyt ogólnych sformułowań, koncentrując się na bardziej zawężonej specjalizacji – w ten sposób trafimy dokładnie do tych odbiorów, których poszukujemy. Promowanie strony najrozsądniej będzie zlecić zawodowemu pozycjonerowi.
Na czym konkretnie opierają się jego działania w promocji strony www? Praktycznie każdy pozycjoner ma swoje sprawdzone i skuteczne metody. Może to być na przykład podlinkowanie, a więc dobranie jak największej ilości wartościowych linków, które będą prowadzić do pozycjonowanej strony. Im większa liczba tych linków, tym wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, której wyniki opierają się w dużej mierze właśnie na ilości tych odnośników. Linki zamieszczane są najczęściej w katalogach stron. Ważne jest jednak to, aby wszystkie w nich wpisy były unikalne, w przeciwnym razie nie będą w ogóle brane pod uwagę. Równie istotne jest to, aby popularność naszej strony rosła w miarę „naturalnie” – innymi słowy, jeśli w bardzo krótkim czasie pojawi się zbyt wiele odnośników do naszej witryny, wyszukiwarka może odrzucić część z nich jako bezwartościowe.