Działanie 5.2: Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym.
Cel projektu:
rozwój zintegrowanej sieci KIGNET Innowacje poprzez upowszechnienie i poprawę dostępności do wysokiej jakości usług doradczych o charakterze proinnowacyjnym, świadczonych przedsiębiorcom wzmocnienie innowacyjności w gospodarce poprzez tworzenie przyjaznego systemu informacji i kooperacji pomiędzy przedsiębiorstwami, a instytucjami działającymi na rzecz innowacji
Cele szczegółowe projektu:
-Utworzenie na bazie sieci KIGNET izbowej sieci wsparcia współpracy, zarządzania i promocji klastrów: IZBOWA SIEĆ KLASTRÓW
-Utworzenie i rozwój metod, form i narzędzi współpracy pomiędzy firmami a IOB naukowo-badawczymi krajowymi i zagranicznymi: BIZNES – NAUKA – BIZNES (B-N-B),
-Rozwój nowych usług proinnowacyjnych dla firm oraz świadczenie tych usług: DYFUZJA INNOWACJI
-Rozwój współpracy z sieciami proinnowacyjnymi krajowymi i zagranicznymi: WSPÓŁPRACA DLA INNOWACYJNEGO ROZWOJU
W ramach projektu KIGNET Innowacje zostaną opracowane i wdrożone oraz będą świadczone dla przedsiębiorstw usługi doradcze o charakterze proinnowacyjnym. Usługi świadczone będą dla firm, jako pomoc de minimis (do 200 tys. Euro przez 3 lata dla firmy).
Proponowane usługi, które będą świadczone na rzecz przedsiębiorstw w Sieci KIGNET Innowacje, służą rozwojowi przedsiębiorstwa przez poprawę istniejącego lub wdrożenie nowego procesu technologicznego, produktu lub usługi, dotyczą w szczególności:
oceny potrzeb technologicznych,promocji technologii i nowych rozwiązań organizacyjnych,wdrażania nowych technologii,innych działań, w których następuje transfer wiedzy lub innowacyjnej technologii
Usługi doradcze o charakterze proinnowacyjnym proponowane przedsiębiorstwom w ramach projektu KIGNET INNOWACJE, m. in.:
-doradztwo związane z inicjowaniem i zarządzaniem klastrami,
-audyt technologiczny,
-audyt ekologiczno-energetyczny,
-transfer technologii,organizacja praktyk i staży dla studentów,
-kojarzenie partnerów handlowych, nowe rynki zbytu,
-przygotowanie i organizowanie udziału firm w targach i misjach krajowych i zagranicznych oraz spotkań B2B,
-tworzenie strategii sprzedaży produktów niszowych i specjalistycznych,
-wdrażanie systemów zarządzania jakością (www.iso.kig.pl),
-zarządzanie ryzykiem,
-zarządzanie polityką cen transferowych – przepływy pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Realizacja projektu KIGNET Innowacje rozpoczęła się 1 kwietnia 2009 r., a zakończenie przewidziane jest do 30 marca 2012 r.