Co-surfing zwieksza skuteczność marketingowego odbioru oferty. Narzędzia oparte na tej technologii zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością, zwłaszcza w branży e-learningowej oraz e-commerce, gdyż pozwala zwiększyć zyski z prowadzonej działalności. 

Data dodania: 2011-09-11

Wyświetleń: 2517

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co-surfing jest sposobem na to, aby systemy internetowe posiadały inteligencję żywego człowieka. Realizowane jest to bardzo prostą metodą - integralną częścią takiego systemu jest człowiek. Pełni on rolę suflera. Podłącza się on do użytkownika który przebywa na danej stronie. Widzi jego zachowania i gesty wykonywane myszą. Sufler może wywołać na stronie pewne zdarzenia np. pokazać okienko z komunikatem, wprowadzić w zastępstwie użytkownika pole w formularzu. Jest „niewidzialnym pomocnikiem” dla tych, którzy nie chcą konsultować się poprzez czat z konsultantem.

Drugim przypadkiem w którym możemy mówić o co-surfingu jest udzielanie „jawnie” pomocy podczas przeglądania strony internetowej. W tym przypadku sufler wciela się w rolę agenta sprzedawcy(jeśli mówimy o handlu internetowym). Podłącza się do internauty na równych prawach tzn. może wskazywać kursorem elementy na stronie, przechodzić po kolejnych podstronach serwisu.

Agent/Konsultant jest to osoba, która ma za zadanie pomóc użytkownikowi w zakupach, podobnie jak sprzedawca w sklepie. Podczas przeglądania strony Agent może odpowiadać na pytania, a więc rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem. Co więcej, może pokazać internaucie krótki film wideo czy zdjęcie, które nie jest zamieszczone na stronie.

Przykładowy scenariusz użycia(handel elektroniczny):

Internauta wchodzi na stronę sklepu internetowego, jest zainteresowany kupnem dekodera telewizji cyfrowej. Ponieważ nie zna się na elektronice wciska na stronie przycisk „Pomoc”.

Do sesji przeglądania podpina się konsultant(specjalista w dziedzinie RTV), podczas rozmowy(czat/audio/video) konsultant przeprowadza multimedialną prezentacje, doradza wybór dekodera,przechodzi pomiędzy stronami, wskazuje jak krok po kroku dojść do działu dekodera, poleca kupno dekodera Firmy X DVB-T wskazuje klientowi kursorem myszy na obrazkach konieczne akcesoria i pokazuje(kursorem myszy) na schemacie sposób podłączenia. Podczas rozmowy okazało się, że klient nie posiada odpowiedniej anteny do tego dekodera, więc konsultant przechodzi do działu anten i prezentuje odpowiednie anteny do odbioru telewizji cyfrowej. Sprzedawca w swoim sklepie oferuje dodatkowo pakiety płatnej telewizji. Wiedząc, że internauta zainteresowany jest telewizją cyfrową, podczas rozmowy oferuje mu (w formie wyskakujących spotów wideo) materiały marketingowe telewizji cyfrowej.

Narzędzia do co-surfingu zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością na rynku IT. Na dzień dzisiejszy możemy mówić, że istnieją rozwiązania skierowane na systemy sprzedaży i marketingu internetowego dla branży e-commerce oraz e-learningowej.



Licencja: Creative Commons
0 Ocena