Na początku może warto wyjaśnić pojęcie niszy. Jest to bowiem dość często używane w ostatnim czasie stwierdzenie, choć nie zawsze czytelnik wie, co autor miał na myśli. Jest to bowiem produkt bądź usługa, który skierowany jest do konkretnej grupy osób, bezpośrednio zainteresowanych kupnem. Bardzo często jest tak, że bezpieczniej i skuteczniej jest skierować swoje działania na wąską niszę, pozbawioną konkurencji, dzięki czemu mamy szansę zainteresować naszą ofertą wszystkich potencjalnych kupców.
Opinie na temat tej teorii są jednak bardzo podzielone. Wiele osób uważa bowiem, że gwarancją osiągnięcia celu jest działanie w szerokiej niszy, w której inni odnieśli już sukces, a która posiada jeszcze na tyle dużo przestrzeni, abyśmy mieli szansę do niej dołączyć. Jest to jednak o tyle ryzykowne podejście, że nie gwarantuje nam znalezienia klientów a co za tym idzie przebicia oferty naszej konkurencji.
Z tego też względu zawsze staram się wyszukiwać Programy Partnerskie, które nie są w czołówce najpopularniejszych, posiadając niezliczoną liczbę partnerów. Szansa, że znajdziemy w nich produkt, który do te pory nie był aktywnie promowany jest bardzo niska. O wiele korzystniejsze jest znalezienie Programu Partnerskiego, który działa w ograniczonej niszy, dającej nam jednak szerokie pole do manewru.
Takich Programów Partnerskich nie znajdziemy jednak w większości katalogów. Nie podam Ci jednak gotowej instrukcji, która doprowadzi Cię do sukcesu. Mam jednak dla Ciebie kilka rad, które pozwolą Ci znaleźć swoją drogę do skutecznej i efektywnej promocji oraz sprzedaży.
Poszukiwania warto rozpocząć od analizy własnych zainteresowań i umiejętności. Może bowiem okazać się, że nasza pasja jest bardzo oryginalna, co sprawia, że mamy szerokie możliwości przedstawienia jej innym osobom. Pamiętaj bowiem, że do skutecznej sprzedaży produktów partnerskich niezbędne jest posiadanie odpowiedniego zaplecza, które sprawi, że nasza oferta będzie integralną częścią przedstawianej przez nas wiedzy.
Istnieją sieci afiliacyjne, które skupiają w sobie produkty wielu niszowych branż, wśród których szukać możemy produkty odpowiadające naszym zainteresowaniom. Kolejnym krokiem powinna być wnikliwa analiza konkurencji. Może bowiem okazać się, że wybrany przez nas Program Partnerski jest mało popularny, gdyż inne firmy z tej branży posiadają ciekawszą ofertę. Należy więc wybierać produkty i usługi, które w swojej niszy mają największą szansę na przebicie się pod względem ceny bądź jakości. O ile oczywiście firma ta posiada własny Program Partnerski.
Nawiązując do powyższego tekstu, ważne jest również zwrócenie uwagi na fakt, czy oferowany przez nas produkt jest na tyle atrakcyjny, by istniało duże zainteresowanie jego zakupem. Istnieje bowiem możliwość, że wybrana przez nas nisza jest zbyt wąska bądź oferowane przez nią produkty nie spełniają oczekiwań potencjalnych kupców.
Zdaję sobie sprawę, że opisane przeze mnie powyżej porady są bardzo ogólne i znajdzie się spora grupa osób, którym będą one od dawna znane. Nie mam jednak zamiaru przekonywać Was, że istnieją niezwykłe sposoby, które pozwolą Wam w prosty sposób znaleźć niszę dla swojego e-biznesu. Warto jednak pamiętać o tych kilku podstawowych informacjach, by zwiększyć swoje szanse na sukces oraz znaleźć swoje miejsce w sieci.