Wiesz skąd klienci trafiają do Twojego sklepu?Jaki jest średni czas przebywania na stronie i jak wygląda dokładny monitoring sprzedaży?Jeśli odpowiedziałeś NIE na powyższe pytania to znaczy, że...

Data dodania: 2011-06-17

Wyświetleń: 1614

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

...potrzebujesz dokładnych statystyk dla swojego sklepu.

Obecnie jedne z najlepszych statystyk dostępnych na rynku to Google Analitycs. Założenie konta jest nie tylko banalnie proste ale i całkowicie darmowe. Dzięki podłączeniu statystyk Google Analitycs do witryny sklepu uzyskujemy szereg niezwykle przydatnych informacji.

Dzięki statystykom dowiesz się np. skąd przychodzą użytkownicy, po wpisaniu jakich słów kluczowych klienci trafiają do Twojego sklepu, jak wygląda statystyczna wędrówka klienta po stronie i średni czas, jaki spędza on na stronie, a także jakie są najrzadziej i najczęściej odwiedzane podstrony i kim są Twoi klienci (gdzie mieszkają, jakim językiem mówią). To tylko niektóre z możliwości jakie oferują statystyki Google Analitycs.

Ale to nie wszystko. Osobom, które prowadzą sklep internetowy zależy przede wszystkim na tym, by ich sklep zarabiał. Chodzi więc o to by klienci nie tylko odwiedzali stronę, ale by jak najwięcej wejść kończyło się zakupem. Dokładna analiza sprzedaży będzie możliwa po integracji z modułem E-commerce w Google Analitycs. Moduł ten pozwala śledzić transakcje w sklepie i dostarcza cennych informacji na temat źródeł przychodów.

Aby wykorzystać go w sklepie wystarczy oznaczyć witrynę jako e-commerce. W tym celu wystarczy wybrać taką opcję przy konfiguracji strony na koncie Google Analitycs. Dzięki temu w naszym panelu pojawi się zakładka E-commerce gdzie znajdziesz wiele przydatnych informacji min.:


- współczynnik konwersji
- źródła przychodów
- zestawienie najlepiej sprzedawanych produktów
- średnia wartość zamówienia
- popularność kategorii i przychody z nich
- zestawienie przychodów i kosztów wysyłki
- ilość odwiedzin Klientów przed dokonaniem zakupu
- ilość dni, które minęły od pierwszej wizyty do momentu zakupu
- dni w jakich sprzedaż osiąga wysoki/niski poziom

Analiza danych ze statystyk Google Analitycs jest naprawdę bardzo prosta i nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, żeby wyciągnąć z nich wnioski. Dlatego jeśli do tej pory nie zainstalowałeś na swojej stronie statystyk zrób to jak najszybciej!!!. Zawarte w nich informacje z pewnością dostarczą nam mnóstwa przydatnych informacji, które pomogą wprowadzić wiele korzystnych zmian.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena