Badania zrobione w Stanach Zjednoczonych odkryły iż 21% ośmiolatków, 29% dzieci pomiędzy 9 a 12 rokiem życia, 51% uczniów pomiędzy 13 a 15 rokiem życia oraz 51% licealistów posiada telefon komórkowy.
Osobisty dostęp do mobilnych urządzeń uczniów |
||||
urządzenie |
8 lat |
9-12 lat |
13-15 |
16-18 |
Telefon komórkowy(bez dostępu do internetu) |
21% |
29% |
51% |
56% |
smartphon |
16% |
19% |
34% |
44% |
laptop |
37% |
42% |
60% |
67% |
Odtwarzacz mp3 |
37% |
55% |
79% |
85% |
iPad |
10% |
8% |
13% |
10% |
Tak duża ilość telefonów komórkowych i smartphonów stwarza duże możliwości na rozszerzenie e-learningu dzięki całodobowemu dostępowi do urządzeń komputerowych niezależnie czy uczeń jest w szkole czy w domu. Badani licealiści mówią iż są zainteresowani korzystaniem ze swoich urządzeń do sprawdzania ocen (71%), do robienia notek podczas zajęć (59%) do korzystania z e-booków (44%) oraz do korzystania z kalendarza (50%).
Ponadto rodzice badanych uczniów mówią (67% badanych) iż zakupią potrzebne urządzenia, jeśli szkoła wyrazi chęć do takiego ich wykorzystania. Rodzice uważają iż korzystanie z mobilnych urządzeń komputerowych pomoże szkołom w łataniu dziur budżetowych w tych trudnych ekonomicznie czasach. Gotowość rodziców do zapłacenia rachunków za technologię jest czymś co powinno zainteresować nauczycieli.
Mimo tak dużego zainteresowania uczniów i rodziców, dyrektorzy szkół nie są zwolennikami tego typu praktyk. Gdy w ankiecie zapytano ich o tą możliwość 65% powiedziało zdecydowane „Nie ma mowy”.
Z niecierpliwością czekamy na polskie tego typu badania