Spójrzmy na to wszystko z perspektywy osoby odwiedzającej sklep czyli potencjalnego klienta. Weźmy pod uwagę ogół czasu jaki spędzi w naszym sklepie - od momentu wejścia do chwili podjęcia decyzji o zakupie :
1. Czas ładowania się strony – warto zadbać o to aby był jak najkrótszy. Nikt nie lubi czekać. Umieszczając nasz sklep na szybkim i bezpiecznym serwerze można zdecydowanie ten czas skrócić.
2. Wygląd – strona nie może wyglądać na zrobioną „na szybko”, gdyż klienci mogą pomyśleć że mają do czynienia z ludźmi nie przykładającymi się do swojej pracy.
3. Nawigacja – powinna być łatwa do zrozumienia i intuicyjna. Jeżeli będzie ona rozmieszczona w sposób nieprzyjazny dla klienta, możemy być niemal pewni że już do nas nie wróci.
4. Jawność informacji o firmie – zakładka „O nas” lub „O firmie” jest wymogiem jeżeli chcemy wzbudzić zaufanie w kliencie. Warto zamieścić tam takie dane jak : nip, regon, numer telefonu i adres. Dodatkowo opis dotychczasowej działalności jak i umieszczenia zdjęcia siedziby firmy nie zaszkodzą.
5. Informacje o bezpieczeństwie – badania dowodzą że bezpieczeństwo zakupów jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na budowanie zaufania i wiarygodności. Zadbajmy więc o to i stwórzmy stronę informującą o bezpieczeństwie płatności i ochronie danych osobowych.
6. Informacje o zwrotach, reklamacjach – każdy klient ma prawo do reklamacji i zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od momentu otrzymania towaru, nie każdy jednak jest tego świadomy. Najlepszym sposobem do poinformowania go o tym jest stworzenie działu pomocy lub obszernego FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania) i umieszczenie odnośnika w widocznym miejscu.
7. Informacje o płatnościach i kosztach wysyłki – nie pozwólmy domyślać się klientowi czy wysyłka jest za darmo czy musi za nią dodatkowo płacić – umieśćmy tą informację przy opisie produktu.
8. Zdjęcia i opisy produktów – zdjęcia powinny przedstawiać rzeczywisty obraz sprzedawanego przedmiotu, a opisy do nich powinny w sposób wyczerpujący je opisywać.
9. Informacja o dostępności produktu – w niektórych sklepach brakuje tej informacji z niewiadomych przyczyn. Lepiej poinformować klienta od razu czy dany produkt znajduje się na magazynie niż potem tłumaczyć się że realizacja zamówienia jest niemożliwa z powodu niedostępności pożądanego towaru.
10. Informacja o czasie realizacji zamówienia – w niektórych przypadkach czas ten jest czynnikiem decydującym o zakupie, dlatego też jeżeli jesteśmy w stanie wysłać przedmiot w możliwie najkrótszym czasie, pochwalmy się tym.
Wszystkie wymienione elementy wydają się tak oczywiste, że aż ciężko uwierzyć iż większość istniejących w sieci sklepów o nich zapomina. Łatwość założenia własnego sklepu ( gotowe możemy kupić już za 200-300 zł ) sprawia, że Internet roi się od „brzydkich” i cechujących się niskim współczynnikiem konwersji sklepów. To czy nasz sklep przyniesie nam oczekiwane zyski zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Stosując się do opisanych zasad zwiększasz swoje szanse na odniesienie sukcesu.
Wielu z nas ma swoją pasję. Kochamy coś robić, posiadamy olbrzymią wiedzę w danej dziedzinie, na bieżąco tym się interesujemy i czerpiemy z tego nieopisaną przyjemność. Góry, sport, siłownia, film, muzyka, czy sztuka. Właściwie ilu ludzi, tyle samo pasji, a te często przybierają formę grup zrzeszających jej miłośników. Dla pewnej części prawdziwą miłością jest motoryzacja i w szczególności zamiłowanie do samochodów.