Większość witryn tworzonych jest pod jedną tematykę i jest ich zdecydowanie więcej niż ogólno tematycznych. Łatwiej można to zobrazować na przykładzie: strona internetowa z prezentami charakteryzuje się bardzo szerokim zakresem, jednak strona internetowa z prezentami za mniej niż 10zł to już jest strona niszowa.
Główne zalety stron niszowych
Mini strony przynoszą korzyści zarówno ich właścicielom jak i odwiedzającym. Jeżeli jesteś właścicielem, to strona niszowa pozwoli ci ograniczyć konkurencję na większym rynku, jak również pomoże ci wybić się w wyszukiwarkach pod konkretną, promowaną przez ciebie tematykę.
Klienci zazwyczaj wiedzą dokładnie czego potrzebują i są zdolni przekopać się przez setki stron w poszukiwaniu informacji. Przez samo prowadzenie strony niszowej w łatwiejszy sposób jesteś w stanie dotrzeć do takiego klienta i zatrzymać go na swojej mini stronie na dłużej dzięki temu, że oferujesz mu dokładnie to, czego szukał.
Czasami zdarza się, że autorom przychodzi zmierzyć się ze znacznie większą liczbą odwiedzających niż się tego spodziewali. Wskazane jest, aby rozpocząć od czegoś małego i rozwijać to w miarę upływu czasu.
Jak znaleźć niszę
Gdy wybierasz dla siebie niszę, proces wyszukiwania jest kluczowy. Właściwie przeprowadzony proces wybierania słów kluczowych jest jednym z najważniejszych etapów. Gdy już wybierzesz słowo kluczowe (niszę) to nie idź dalej, zanim nie będziesz pewien, że:
- jest możliwa do zdominowania
- jest zapotrzebowanie na daną tematykę
- potrafisz zarobić na takiej stronie
Przeanalizuj swoją konkurencję, siłę ich stron internetowych, sprawdź ile linków prowadzi do tamtych stron i oceń, czy jesteś w stanie zbudować ich więcej. Jeżeli tak to nie czekaj tylko zacznij budować swoją pierwszą mini stronę, liczy się każdy dzień.