Pośród wielu osób pozycjonujących strony www zdarzają się i tacy, niestety, którzy stosują nieetyczne lub ryzykone metody pozycjonowania, albo też, co gorsza, żerują na niewiedzy i nieświadomości swoich klientów. Piszemy o audycie www- metodzie na kontrolę pozycjonowania.

Data dodania: 2011-05-17

Wyświetleń: 1506

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Audyt strony www.

Czym jest audyt? W maksymalnym uproszczeniu jest to cały szereg operacji, jakie można wykonać, aby korzystając z różnych narzędzi, otrzymać komplet informacji na temat statusu witryny internetowej. W zależności od konfiguracji i celu przeprowadzania audytu można sprawdzić stopień zoptymalizowania kodu źródłowego do współpracy z wyszukiwarkami, aktualne dane rankingowe witryny, albo też dane archiwalne. Można także w różny sposób śledzić powstające zaplecze pozycjonerskie ukierunkowane właśnie na daną stronę.

Jak wybrać wykonawcę audytu?

Wykonanie audytu, jeśli ma się wiedzę na jego temat, nie jest skrajnie trudne, ale wymaga sporo czasu i pracy. Jest to usługa dość powszechna i choćby po wpisaniu w wyszukiwarkę słów audyt kraków i otrzymamy całkiem sporą listę wyników. Sęk w tym jednak, że większość pozycji na niej będą to ogłoszenia amatorów i osób, które o audycie wiedzą niewiele. Warto omówić szczegóły takiego zlecenia na spotkaniu osobistym, ponieważ w ten sposób najłatwiej porozumieć się z potencjalnym wykonawcą co do szczegółów i opracowania wyników audytu. To także doskonała okazja do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości, jakie powstają w związku z samym audytem czy tez pozycjonowaniem w ogóle.

Ile kosztuje audyt?

Koszt przeprowadzenia audytu to kwestia bardzo indywidualna, uzależniona od wybranych opcji do sprawdzenia, wielkości witryny oraz jej wcześniejszej historii. Najtańszy audyt to koszt trzydziestu do pięćdziesięciu złotych, jednak zazwyczaj potrzeba około dwa- trzy razy tyle. Ogłoszenia z podejrzanie niską ceną powinny obudzić naszą czujność- wykonanie audytu kosztuje, ponieważ pochłania sporo czasu już na etapie zebrania danych, nie wspominając o tym, że należy je umieć statystycznie przeanalizować i opisać możliwe konsekwencje oraz przyczyny poszczególnych wyników.

Ile czasu trwa wykonanie audytu?

Z natury rzecz audyt jest pewną forma opracowania statystycznego, więc nawet określenie pozycji w wyszukiwarce nie powinno opierać się na jednorazowej kontroli. Możliwe jest oczywiście przyspieszenie audytu w pewnych granicach, jednak im krótszy czas przeprowadzania badania, tym mniej dokładne i mniej wiarygodne wyniki. Optymalny czas audytu to 10- 14 dni zbierania danych. Wprawny statystyk opracuje dane w dzień, góra dwa. Jeśli ktoś proponuje audyt w trzy dni, a nam nie pali się grunt pod nogami, to rozsądniej jest poszukać oferty, która da wyniki o poważnej wartości statystycznej. Sami oceńcie, czy obliczenie średniej pozycji w wyszukiwarce z dwóch albo trzech dni to wynik wiarygodny.

Na koniec jeszcze uwaga!

Nie każda witryna, która znajduje się w wyszukiwarce pod hasłem audyt kraków, jest rzeczywiście lokalna- pamiętajmy, że w przypadku audytu nieocenione są spotkania w cztery oczy, warto wiec wybierać profesjonalistów z własnego miasta.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena