okaże się, że w większości miały one związek z obsługą klientów. Karty zbliżeniowe, dodatkowe funkcje w bankomatach ułatwiające ich obsługę osobom niepełnosprawnym czy te znacznie ułatwiające deponowanie gotówki w wpłatomatach czy bankomatach z taką samą opcją.
Słychać inaczej
Już wkrótce, być może w czasie krótszym niż 2 lata, bank w którym mamy na przykład konto osobiste będzie mógł rozpoznać nas po sposobie w jaki mówimy. Technologia identyfikacji głosem umożliwia dokonanie zidentyfikowanie i weryfikację osoby dzwoniącej poprzez infolinię instytucji lub firmy wykorzystującej takie rozwiązanie.
Zastosowanie biometrii głosowej może być wykorzystane w sytuacji, kiedy będziemy chcieli sprawdzić stan konta. Funkcjonalność ta znajdzie także zastosowanie w sytuacji, naszego połączenia telefonicznego z infolinią banku i rozmowie o osobistych informacjach na przykład o kredycie hipotecznym, karcie kredytowej czy lokatach terminowych.
Działa sprawnie
Identyfikacja osoby na podstawie cech jego głosu na wysokim poziomie proponuje kilka firm na całym świecie. Instytucje korzystające z tych rozwiązań to między innymi firmy telekomunikacyjne, dostawcy usług medycznych, przedsiębiorstwa, organy ścigania i agencje rządowe znajdujące się na całym świecie, od Ameryki Północnej po Nową Zelandię.
Dla klienta i dla banku
Jak deklarują przedstawiciele firm wdrażających biometrię głosową, są to rozwiązania bezpieczne dla klientów. Czas pokaże jak te rozwiązania funkcjonują w praktyce, bo skrócenie czasu rozmowy telefonicznej brzmi obiecująco, natomiast nie może się to odbyć kosztem bezpieczeństwa.
Cel jaki banki sobie stawiają wdrażając biometrię głosową, to usprawnienie czasu logowania do banku z kilkudziesięciu do kilku sekund. Pozwoli to zmniejszyć czas obsługi klientów, a tym samy zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty banków?
W chwili obecnej z informacji uzyskanych wiemy, że prace nad zastosowaniem technologii identyfikacji głosem prowadzą min. PKO BP, Deutsche Bank PBC, a także BZWBK i Bank Polskiej Spółdzielczości.