Jestem samoukiem, uczyłem się na bolesnych błędach po których ból odczuwam do dziś. Wiele wcześniej czytałem jednak wiem iż w artykułach wałkowane są te same kwestie nie odpowiadające na wiele ważnych pytań. Min. Jak wycenić swoje pozycjonowanie? Jak ocenić trudność frazy?

Data dodania: 2011-01-17

Wyświetleń: 1590

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czego ci nie powiedzą

 

Naczytałem się wielu artykułów o tym jak pozycjonować, lecz to tak jakby wiedzieć co zrobić z kobietą w łóżku nie wiedząc jak ją tam zwabić. Tak więc wiesz już jak poprowadzić pozycjonowanie swojej strony, wiesz skąd wziąć klientów (to że kobiety istnieją i że chodzą po ulicy przecież wiesz) ale nie wiesz na jakich podstawach wycenić frazy dla swojego klienta. Sprawa zawsze jest indywidualna dlatego nie możesz liczyć na to iż podam ci cenniki, powiem jednak czy kieruję się ja ustalając po ile kogo policzę

Jak ciężko nam pójdzie?

Po pierwsze musimy mniej więcej naszkicować sobie jak wiele wysiłku oraz czasu będzie nas to kosztować (znowu brzmi jak „po prostu ją poderwij”). W tym celu podzielimy sobie etapy oceny na trzy podpunkty. Pierwszy to konkurencja, drugi to wykonanie strony i trzeci to optymalizacja fraz.

Oceńmy z kim ruszamy do walki

To jak ciężko wybić frazę zależy od tego jak mocną mamy konkurencję, dzisiaj za przykład ku mojego i waszemu dobru posłuży fraza „Park Linowy”, jest prostą i czytelną frazą którą łatwo i z pożytkiem mogę wam przedstawić. Po pierwsze musimy sprawdzić jakie trendy towarzyszą naszej frazie, dlatego też w wyszukiwarce wpisujemy „Google keyword tool external” i klikamy w pierwszy od góry link (sam adres jest skomplikowany, lepiej nauczyć się jak tam dotrzeć i dodać stronę do zakładek/ulubionych). Na stronie tej po za Captchą do oceny naszej „ludzkości” znajdziemy puste pole do wpisywania fraz, strona ta jest standardowym narzędziem Google do oceny konkurencyjności frazy. Tak więc wpisujemy w puste pole nasz park linowy by uzyskać następujące dane

-Infografika w postaci poziomego paska, to jak bardzo jest wypełniony przedstawia jak wielką mamy konkurencję, niestety pasek może czasami być mylny dlatego później weryfikujemy to inaczej. Następnie widzimy iż w skali globalnej ponad 40.000 osób wpisuję w Google „Park Linowy”, natomiast w skali lokalnej jest to około 33.000 ludzi. Są to ważne dla nas informacje, jeśli zajedziesz takie dane klientowi (a on ich nie zna) to już widzi w tobie profesjonalistę. Kolejnym fajnym bajerem są trendy do wpisywania frazy w Google również przedstawione w formie infografiki, ciężko zweryfikować jej dokładność jednak póki co wydaję się właściwa. Nasza infografika pokazuję iż najwięcej osób szuka parku linowego w czasie ciepłych miesięcy co wydaje się całkiem logiczne.

Następnie sami zdalnie powinniśmy wklepać frazę w wyszukiwarce i ocenić kilka kwestii, ważnym jest czy linki na pierwszych stronach nie są zwykłymi podstronami. Jeśli są to podstrony to dla nas dobrze, a im dłuższe tym dla nas lepiej, to samo jeśli jest ich sporo. Oceńmy wykonanie stron i to jak wiele tekstu pisanego posiadają, im go więcej i im bardziej odpowiada frazą tym dla nas gorzej.

Pomocne może nam być kolejne narzędzie Google czyli PRChecker (Sprawdzacz pageranku, w bardzo wolnym tłumaczeniu). Wpisujemy PrChecker w google i postępujemy zgodnie z prostymi instrukcjami, wpisujemy adres strony, potwierdzamy że jesteśmy ludźmi i gotowe. Strona wyświetla nam w skali od 1-10 jaki page rank posiada dana strona, warto prześwietlić tak kilka pierwszych pozycji (wierzę iż wiecie już czym jest page rank).

Jaką stronę łatwo pozycjonować?

Na pewno nie stronę wykonaną we flashu lub posiadającą małą ilość tekstu pisanego, nie kiedy ludzi wpadają na dziwny pomysł przedstawiania tekstu w formie graficznej. Takie rozwiązania powinniśmy od razu potencjalnemu klientowi odradzić, boty nie potrafią interpretować obrazków (dlatego Captcha to skuteczne zabezpieczenie przed botami), a jedynie treści pisane. Tak więc jak najwięcej tekstu pisanego tematycznie związanego z frazami, tak więc jeśli pozycjonuję pod Bramy Garażowe Kraków to niech jak najwięcej tekstu opowiada o Bramach Garażowych oraz Krakowie, a najlepiej o wszystkim naraz.

Warto zwrócić również uwagę na to czy nasza strona nie jest już na którymś miejscu, pozycjonując pod Park Linowy Rzeszów zorientowałem się dopiero po wycenie (i tak korzystnej, pozycjonowałem kumpla) zorientowałem się iż jego strona jest już na drugiej stronie. Dlatego też będę musiał zweryfikować aktualnie umówioną cenę na niższą, gdyż o tyle łatwiej jego park linowy będzie wypozycjonować.

Optymalizacja frazy – frazy lokalne

Zapewne każdy monter bram garażowych chciałby pod „bramy garażowe” być na pierwszym miejscu, jednak konkurencja jest dla nas zbyt duża i nie możemy podjąć się zadania. Zawsze w pierwszej kolejności proponuję frazy lokalne, wynika to z prostej logiki. Osoba z Pomorza nie będzie ściągać bramy z Krakowa, dlatego nic jej nie przyjdzie z tego iż zobaczy bramy garażowe na pierwszym miejscu. Dlatego też mieszkaniec Krakowa wpiszę „bramy garażowe Kraków” co jest łatwiejsze do podbicia, natomiast ilość klientów wcale nie spadnie gdyż ludzie lubią wyszukiwać lokalnie. Nie kiedy również Google Keyword Tool External daje nam podpowiedzi i pokrewne frazy, warto szukać rozwiązań które są często wyszukiwane i nie mają konkurencji.

Piaskownica

Uważaj z nowymi stronami, szczególnie tymi których w Google nie znajdziesz gdyż łatwo można dostać bana od Google. Jeśli w zbyt krótki czasie zbyt duża ilość słabej jakości linków będzie prowadzić do strony Google może przyznać ci bana, tak więc zamiast podnieść wynik wyszukiwania uniemożliwisz jakiekolwiek wyszukiwanie. W takiej sytuacji należy pisać do Google prośby i modlić się aby mieli dobry humor, najlepiej dopicować stronkę na picuś-glancuś i trzymać mocno kciuki. Dlatego też gdy pozycjonowałem pod „Park linowy Rzeszów” źle zrobiłem naliczając obecną cenę, nie tylko dlatego iż bliżej mi do upragnionej pozycji, lecz również dlatego iż im dłużej strona jest w Google tym trudniej o piaskownicę. Rozkręcaj się powoli i sukcesywnie zwiększaj ilość linków, czasami gdy byłem niemal pewny sfinalizowania umowy jeszcze przed jej zawarciem umieszczałem jeden/dwa artykuły prowadzące do strony, by oczyścić sobie pole na przyszłość.

Umowa czy bez umowy?

Z ludźmi których znam i co ważniejsze oni znają mnie zazwyczaj nie sporządzam umów, po co państwo ma się między nas wtrącać i jeszcze zbierać opłaty z tytułu mojej ciężkiej pracy? Jednak w karierze pozycjonera nie raz przyjdzie nam spotykać się z ludźmi niekompetentnymi którzy nie będą chcieli nam zapłacić za naszą pracę. W umowie (najlepiej o zlecenie) warto podkreślić takie rzeczy jak warunki zdobycia wynagrodzenia (które miejsce, w jakim czasie), warunki jego utraty (spadek pozycji, wrzucenie strony do piaskownicy) oczywiście wysokość wynagrodzenia, czas przez jaki będzie ono wypłacane oraz konsekwencje niespełnienia warunków umowy.

Mam szczerą nadzieję iż przedstawione przeze mnie porady się wam przydadzą, sam żałuję iż na początku swojej kariery nikt mi ich nie przedstawił.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena