„Biznes MLM (Marketing Wielopoziomowy) daje ludziom rzadko spotykaną możliwość zbudowania własnego źródła dochodu i osiągnięcia zamożności, przy minimalnym ryzyku i niewielkim wkładzie finansowym.” Robert Kiyosaki

Data dodania: 2011-01-11

Wyświetleń: 2164

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Założenia marketingu sieciowego

Marketing sieciowy (network marketing) – nazywany również marketingiem wielopoziomowym (multi-level marketing – MLM) jest stosunkowo młodym modelem biznesu, opartym po części na sprzedaży, ale przede wszystkim na budowie struktur, sieci konsumenckich. MLM jest gałęzią sprzedaży bezpośredniej – polega na oferowaniu produktów bądź usług bezpośrednio konsumentom, poza punktami sprzedaży detalicznej.

I o co w tym wszystkim chodzi? Główne założenia marketingu sieciowego mówią, że gdy tylko rozpoczniemy współpracę z firmą opartą na tym systemie, stajemy się jej partnerami w biznesie. Nie mamy szefa, nikt nam nie mówi co, kiedy i jak mamy zrobić. Mamy za to rzeszę ludzi chętnych, aby nas uczyć, wspierać i pomagać nam rozwijać nasz własny biznes. Dlaczego?

Sama idea marketingu sieciowego wygląda tak, że firma ma dać klientowi jak najlepszy jakościowo produkt w jak najniższej cenie. Firmy MLM rezygnują z reklam, klasycznego systemu dystrybucji i innych czynników wpływających na wzrost ceny produktu, stawiają za to na swoich dystrybutorów – i to właśnie im proponują fantastyczne wynagrodznia za polecanie produktów innym osobom. Czyli krótko – pieniądze, które w klasycznej firmie oferującej dany produkt lub usługę wydaje się na jego reklamę i promocję, w marketingu sieciowym idą dla dystrybutorów, którzy sami w sobie są reklamą.

MLM w praktyce

Jak wygląda budowa takiego biznesu? Weźmy przykładowego Marka, który podpisał umowę dystrybutorską z firmą X opartą na MLMie, która produkuje różnego rodzaju kosmetyki. Sponsorem Marka jest Janek, to on zapoznał go z planem marketingowym, polecił mu produkty. Teraz Marek przegląda katalogi, zapoznaje się z kosmetykami, poleca je w domu, kupuje dla mamy, taty, dziewczyny. Po pewnym czasie okazuje się, że dane produkty są naprawdę dobre jakościowo, więc Marek zaczyna polecać je swoim znajomym i rodzinie, zaprasza kolejne osoby do współpracy z firmą – w tym momencie to Marek staje się ich sponsorem, zaczyna pełnić taką rolę, jaką dla niego pełni Janek.

Zauważcie, że tak jak Janek i Marek działamy codziennie! Gdy znajdziemy w sklepie atrakcyjną promocję np. na buty znanej marki, dzwonimy do znajomych, mówimy: „Słuchaj, jest super promocja w sklepie Adidasa, 50% zniżki na buty!” – co powoduje, że w większości znajomi pojadą do sklepu i również z tej promocji skorzystają. Tyle, że nie będziemy mieli z tego żadnego zysku, pewnie nawet nie usłyszymy „dziękuję” od znajomych.

Za to w firmie X, gdy znajomi Marka zaczną polecać kosmetyki swoim znajomym, a ci kolejnym znajomym, struktura, grupa Marka zacznie generować pokaźny obrót. Od tego obrotu firma X będzie wypłacała Markowi prowizję (tak jak każdemu z członków grupy), którą z czystym sumieniem można ochrzcić mianem dochodu pasywnego. Co to oznacza? Oznacza to tyle, że przykładowo co miesiąc, niezależnie od tego gdzie będziemy i co będziemy robić (dalej rozwijać strukturę, a może leżeć do góry brzuchem na plaży), na naszym koncie i tak znajdą się pieniądze, często niemałe. Dlaczego? Bo zbudowaliśmy grupę ludzi, która co miesiąc korzysta z produktów firmy X, i która co miesiąc zostawia tam daną ilość pieniędzy. Tak jak normalnie firma X co miesiąc musiałaby zapłacić za wynajęcie sklepu w galerii handlowej, opłacenie ochroniarzy, sprzątaczek, sprzedawców – tak płaci nam i innym dystrybutorom za rozpowszechnienie ich marki.

Dlaczego martketing sieciowy jest tak popularny?

Ponieważ mamy szansę na założenie biznesu generującego olbrzymie dochody praktycznie bez wkładu finansowego. Naszą jedyną „inwestycją” jest zakupienie zestawu startowego, który najczęściej kosztuje kilkadziesiąt zł (np. w FM Group starter możemy kupić od 30 zł). Jedyne, co musimy poświęcić, aby zbudować naprawdę stabilny biznes, jest czas.

Do tego każdy ma szansę na sukces – tutaj na starcie każdy jest równy. W firmie opartej na marketingu sieciowym nie znajdziesz konkurencji, nikt nie będzie próbował Cię „wygryźć” jak w klasycznej pracy na etacie – tutaj każdy będzie chciał Ci pomóc, bo Twójm sukces jest również jego sukcesem, i na odwrót.

Minusy?

Można znaleźć także kilka cech marketingu sieciowego, które niektóre osoby mogą uważać za wady. A nawet większość osób :) .

1) Nie osiągniesz dużych dochodów od razu – aby Twój biznes zaczął przynosić dobre zyski, należy najpierw poświęcić mu trochę czasu.

2) Wiele jest osób, które nie wierzą w jakość produktów rozprowadzanych tą drogą – wolą pójść do markowego sklepu i zapłacić dużo więcej pieniędzy za produkty tej samej jakości. Jak powiedział jeden z Liderów na szkoleniu – „Płacimy za snobizm”.

3) Wiele osób ma negatywny stosunek do tego typu biznesu ze względu na tzw. pseudoznawców tematu, którzy niszczą wizerunek branży swoją niewiedzą.

Podsumowanie

Sukces w marketingu sieciowym odnieść może każdy, ale trzeba być człowiekiem wytrwałym i konsekwentnie dążyć do celu – duża część dystrybutorów poddaje się już na początku swej przygody z MLMem. Oczywiście, nie jest to łatwe – ale bądźmy szczerzy, na pewno o wiele łatwiej odnieść sukces w branży marketingu sieciowego i cieszyć się po pewnym czasie finansową wolnością, niż borykać się cały czas z problemami finansowymi opierając całe swoje finanse na pensji z etatu…

A co trzeba zrobić, aby odnieść sukces? Większość ludzi musi przełamać wiele swych wewnętrznych barier, takich jak nieśmiałość, strach przed odmową, brak wiary i pewności siebie. Jeżeli pozbędziemy się wszystkich tych cech, drzwi do sukcesu będą dla nas otwarte!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena