Dowiedz się, jak sprawić, aby Twój rozmówca pragnął usłyszeć Twoje każde kolejne zdanie i nie mógł przestać myśleć o Twoim produkcie, usłudze, propozycji. Poznaj technikę, która skupi na Tobie uwagę nawet najgorzej nastawionej osoby.

Data dodania: 2010-12-23

Wyświetleń: 1415

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 7

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

7 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak Urządzić Spektakl Podczas Rozmowy? 4 Proste Kroki, by Twój Rozmówca Padł na Kolana

Każdego dnia jesteśmy bombardowani tysiącami ofert, reklam, propozycji. W jaki sposób możesz dotrzeć do swojego odbiorcy tak, aby pragnął posiadać Twój produkt za wszelką cenę?

Urządź Spektakl Podczas Rozmowy

Uwaga! Metody zawarte w tym artykule działają także w internecie!

Najważniejszą rzeczą podczas przestawiania swojej oferty jest zarażenie kogoś entuzjazmem. Możesz zmienić najbardziej pesymistyczną, najgorzej nastawioną osobę z setkami wymówek w klienta czy partnera, który będzie Cię wprost błagał na kolanach, abyś mu coś sprzedał, zaoferował czy polecił.

Wystarczy, że zarazisz tę osobę entuzjazmem.

Jest to klucz do przejęcia kontroli nad swoim rozmówcą, jednak nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać.

Po pierwsze i najważniejsze, aby zarazić kogoś daną emocją, sami musimy być pod jej wpływem. Jeśli chcemy kogoś pocieszyć, a jesteśmy przygnębieni, małe są szansę, że nam się uda. Tak samo jest z entuzjazmem. Musisz najpierw być naprawdę podekscytowany swoim produktem czy ofertą, aby przekazać tę emocję dalej.

Jeśli Ci się to uda, klienci będą Cię błagać, abyś podał im szczegóły oferty.

Proste Kroki, Które Zwiększą Twoje Szanse Na Zarażenie Kogoś Entuzjazmem

1) Ciało i Głos w pełnej harmonii

Chyba nie trzeba tłumaczyć, że jeśli będziesz mówił pełnym ekscytacji głosem, a Twoje ciało będzie jak sflaczały materac, to nie będziesz zbyt wiarygodny. To jest jasne i dotyczy spotkań na żywo, ale także nagrywania filmików i wrzucania ich na strony. Jeśli starasz się przekazać entuzjazm, nie hamuj swoich rąk, gestykuluj oraz odgrywaj spektakl swoją mimiką. Ważne są także oczy, szczególnie przy filmikach, gdzie zazwyczaj całą uwagę koncentrujemy właśnie na oczach mówcy.

2) Używaj metafor

Kiedy podczas rozmowy używasz metafor, mózg Twojego rozmówcy zaczyna mocniej pracować. To oczywiste. Niewiele osób jednak wie, że większość metafor trafia bezpośrednio do podświadomości ich rozmówcy.

Świadoma część umysłu słyszy słowa, lecz podświadoma zajmuje się ich odszyfrowaniem i zrozumieniem. W efekcie nasz rozmówca zapamiętuje na trochę dłużej nasz wykład czy rozmowę, właśnie dzięki zastosowaniu metafor. Ten bardzo prosty trick może zwiększyć Twoją wiarygodność, sprzedaż lub ilość ofert nawet o kilkadziesiąt procent!

3) Używaj historii

Historie są potężnym narzędziem marketingowym i wiemy o tym od lat. Nawet w świętych księgach takich jak Biblia używano historii - przypowieści. Używaj historii wszędzie, gdzie się da (oczywiście jeśli masz na to czas i miejsce): w mailach, na stronach, na blogu, podczas rozmowy, przy nagrywaniu filmików, po prostu wszędzie.

Historie powinny odwoływać się do doświadczeń naszego rozmówcy. Przedstaw w swojej opowieści osobę podobną do Twojego rozmówcy lub potencjalnego klienta. Pokaż, że ktoś inny też był w jego sytuacji, ale dzięki danemu produktowi zmienił to raz na zawsze.

4) Używaj cytatów

Cytaty mają szczególną moc. Nie wiem, czy też tak masz, ale ja szczególnie lubię czytać początki rozdziałów, bo tam zazwyczaj można znaleźć ciekawe wypowiedzi czy fragmenty książek.

Cytaty inspirują, wzbudzają ciekawość i zainteresowanie. Warto wplatać cytaty do swoich opowieści i historii.

Podsumowanie

Sprawiaj, żeby Twój klient, przyszły współpartner czy rozmówca błagał Cię o szczegóły oferty. Taką możliwość da Ci zastosowanie poniższych 4 Kroków:

1) Ciało i Głos w pełnej harmoni

2) Używaj metafor

3) Używaj historii

4) Używaj cytatów

Te 4 proste kroki zapewnią Ci sukces w kontaktach międzyludzkich.

Licencja: Creative Commons
7 Ocena