Większość z nas uważa się za osoby roztropne, które trzy razy obejrzą pieniądze za nim je wydadzą. Ta opinia nijak jednak ma się do rzeczywistości. W sklepach zazwyczaj tracimy głowę. Otrzeźwienie przychodzi dopiero po powrocie do domu. Wtedy zaczynamy się zastanawiać, co zrobić z nieprzydatnym nabytkiem.

Data dodania: 2010-11-25

Wyświetleń: 1417

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dobra wola sprzedawcy. Zgodnie z przepisami nie ma on obowiązku przyjąć od ciebie zakupu, bo się rozmyśliłaś albo przestał ci się podobać. Niektóre sklepy dopuszczają możliwość zwrotu rzeczy pozbawionej wad w określonym terminie.  Zanim więc coś kupisz zapytaj sprzedawcę o możliwość zwrotu. Czy otrzymasz pieniądze czy będziesz mogła tylko wymienić daną rzecz. Najlepiej by taką możliwość zwrotu potwierdził podpisem lub pieczątką na paragonie. Pamiętaj, że zwracany towar nie może być uszkodzony. Ty oczywiście musisz mieć także dowód zakupu. 
Na odległość łatwiej. Gdy kupisz w sklepie internetowym, możesz wycofać się z zakupu w terminie 10 dni od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny. Wysyłasz mu pisemne oświadczenie o wycofaniu się z umowy, odsyłasz też zakupioną rzecz. Sprzedawca ma 14 dni od otrzymania danego oświadczenia na wypłacenie ci pieniędzy
Gdy towar ma wadę-reklamuj! Jeśli kupiony artykuł jest wadliwy lub tez niezgodny z umową, możesz złożyć reklamację u sprzedawcy lub tez zgłosić roszczenie w ramach gwarancji. Jednak dobrze się zastanów, co z tych dwóch możliwości będzie dla ciebie w danej sytuacji korzystniejsze. 
Gdy sprzedawca nie chce uznać reklamacji. W takim wypadku masz trzy możliwości. Możesz po pierwsze zwrócić się o pomoc do Federacji Konsumentów lub też rzecznika praw konsumenta. Takie porady są bezpłatne. Po drugie możesz poprosić o mediację Inspekcję Handlową. W tej sprawie należy skontaktować się z inspektoratem właściwym ze względu na miejsce zakupionej rzeczy. Ten przeprowadza postępowanie mediacyjne, za które nie zapłacisz żadnych pieniędzy. Ostatnia możliwość to skierowanie sprawy do polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej. Postępowanie również jest bezpłatne. Niestety, aby sąd rozpatrzył twoją sprawę muszą się zgodzić na to dwie strony. Jeżeli sprzedawca odmówi pozostaje ci tylko złożyć sprawę do sądu powszechnego. 



Licencja: Creative Commons
4 Ocena