Zapewne wielu z nas słyszało już ten termin - „pozycjonowanie”, „pozycjoner”. Niestety w dalszym ciągu Polacy (przynajmniej w większości) nie znają jego znaczenia. Zapomnij o szkolnych regułkach i definicjach, bo nie na tym rzecz polega. Podstawą jest zrozumienie danego zwrotu, nie zaś jego bezproduktywne przyswojenie.

Data dodania: 2010-10-28

Wyświetleń: 1667

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zastanówmy się więc czym tak naprawdę jest owo pozycjonowanie i jakie zadania tudzież obowiązki czekają pozycjonera. Przede wszystkim na samym początku powinniśmy odbyć krótką, aczkolwiek merytoryczną podróż... w przeszłość. Podróż po Polsce sprzed kilkunastu lat, gdy jeszcze sieć internet była tak popularna niczym odmrażacz do szyb wśród mieszkańców Afryki. Wtedy właśnie każdy przedsiębiorca szanujący nie tylko siebie lecz także, a może przede wszystkim, swoich klientów na lewo i prawo szastał wizytówkami. Ta nieco staromodna choć popularna w dalszym ciągu, forma reklamy była (poza ogłoszeniami prasowymi i radiowymi) podstawowym źródłem informacji o firmach i usługodawcach wśród potencjalnych klientów. Aż trudno uwierzyć jak zmienił się świat i rynek, bo to właśnie dziś termin „pozycjonowanie” i, co za tym idzie, skuteczny internetowy marketing, dysponuje mocą nie mniejszą niż ongiś wspomniany kawałek tektury.

poczta kwiatowa

Profesjonalne pozycjonowanie jest więc nie lada okazją dla każdego przedsiębiorcy i osoby prywatnej, by po wpisaniu w internetową wyszukiwarkę potencjalny klient dotarł właśnie na jego stronę. Dzieje się tak za sprawą skomplikowanych i wymagających wielu godzin pracy zabiegów, których tajniki znane są najlepszym POZYCJONEROM. Wiemy już zatem czym trudni się pozycjoner, ale jakie korzyści z tego przedsięwzięcia ma zleceniodawca pozycjonowania? Każda firma lub osoba zlecająca pozycjonowanie adresu internetowego, a która obsługiwana będzie przez kompetentną firmę, z pewnością ucieszy się, gdy po wpisaniu odpowiednich fraz-słów kluczowych jego strona znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania lub co najmniej w pierwszej dziesiątce. Na tyle bowiem adresów zazwyczaj zwraca uwagę poszukujący treści internauta. Jeśli więc prowadzimy działalność polegającą na kompleksowej obsłudze gastronomicznej, warto, by naszej witrynie przyświecały takie hasła jak „stypy”, „śluby” czy „restauracja”. Natomiast w przypadku działalności usługowej polegającej na prowadzeniu kwiaciarni - „poczta kwiatowa”, „bukiety”, „kwiaty” czy „róże”.

Temat pozycjonowania i marketingu internetowego od dawna już poruszany jest w mediach a także prywatnych rozmowach nie tylko prezesów wielkich korporacji. Dobrze więc wiedzieć na czym polega ta sztuka, na jakie korzyści i profity możemy liczyć oraz, przede wszystkim, gdzie szukać pomocy i realizacji naszego planu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena