Pewnego razu gdy skupiłem się mocno na sprzedaży produktów na aukcjach i nosiłem zaszczytne miano Super Sprzedawcy VIP stałem się jednym z większych przegranych tego systemu. Znalazłem jednak następująco rozwiązanie...

Data dodania: 2010-08-05

Wyświetleń: 2256

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ciesząc się z ikonki Super Sprzedawca otrzymałem dostęp do kilku dodatkowych statystyk. Jednocześnie ponosiłem miesięczne koszty w przedziale 2000- 3500 złotych. Oczywiście sprzedaż ta była opłacalna więc przez jakiś czas zgadzałem się na takie koszty. Gdy postanowiłem je zredukować okazało się, że było to prostsze niż sądziłem. Wdrożyłem mały i kulawy sklep, który przejmował około 50% sprzedaży. Gdy skupiłem się na zorganizowaniu sklepu i nadaniu mu większego prestiżu w oczach potencjalnych odwiedzających oraz odpowiednio dopracowałem moje aukcje - straciłem ikonkę super sprzedawcy. Sklep przejął zdecydowanie większą część sprzedaży, a aukcje traktowałem jako koszt marketingu, który generował spory ruch
w sklepie.

Co więcej, ruch taki jest naprawdę wartościowy, gdyż przyciąga tylko tych poważnie zainteresowanych.

Jak więc zorganizować sprzedaż na aukcjach by bezpiecznie przekierować ruch na strony sklepu?

Nawet dziś przeglądając aukcje wielu super sprzedawców dziwię się z tekstów promocyjnych typu:
„Tylko na naszych aukcjach otrzymujesz tak wyjątkowo niską cenę!” ewentualnie „Przychodząc do sklepu powołaj się na cenę z aukcji”. O ile drugie hasło może generować zamówienia na aukcjach przed przyjściem do sklepu, czyli dodatkowe koszty, o tyle pierwsze jest automatem do robienia kosztów związanych ze sprzedażą na aukcjach.
Wiem z doświadczenia, że wielu lubi zwyczajnie zadzwonić lub wysłać e-mail z zamówieniem, bo nadal nie założyli konta w serwisie aukcyjnym. Pisząc na aukcji coś w stylu pierwszego zdania, mówisz odejdźcie stąd bo nie jesteście tutaj mile widziani. Zabierajcie się szukać innego dostawcy, bo my oferujemy takie ceny tylko uczestnikom aukcji...

Przykre, ale wielu świadomie lub nie, pogrąża się w koszty takimi właśnie treściami w swoich ofertach. Gdyby byli zdolni przekonać się, że jednomiesięczny koszt sprzedaży na aukcjach równa się kosztom wdrożenia kompletnego rozwiązania e-sklepu, przez kolejne miesiące zbieraliby żniwo z tej inwestycji.

W każdym razie, dobrze, że Ty i ja mamy tego świadomość bo możemy zacząć działać.

Poniżej podam pięć kroków, które musisz zrealizować aby sprzedaż na aukcjach rzeczywiście przekierowywała
do Twojego sklepu internetowego, czyli sprowadzała aukcje do roli skutecznego narzędzia e-marketingu.

1. Utwórz konto na aukcjach z nazwą domeny Twojego sklepu.

Niestety portale aukcyjne nie pozwalają na użycie nazwy adressklepu.pl ale nie ma przeszkód by użyć nazwy adressklepu_pl lub adressklepu-pl. Dla kupujących każdy myślnik czy podkreślnik jest w tej sytuacji równoznaczny z kropką.

2. Załóż adres mailowy w domenie Twojego sklepu.

Udostępniaj na stronach aukcji adres stworzony tylko do kontaktów z klientami pochodzącymi z aukcji. Założenie e-maila [email protected] jest jednoznaczne z promocją nazwy Twojego sklepu.
Ten zabieg pozwoli Ci także śledzić kupujących, którzy po wymianie maili z Tobą zakupili towary na stronach Twojego sklepu. Pamiętaj też o odpowiedniej stopce w Twoich mailach, to ważne i podstawowe narzędzie e-mail marketingu.

3. Na stronie „O mnie” umieść odnośnik do informacji o Twojej firmie.

Niech ten odnośnik do szerszej informacji o Twojej firmie kieruje na stronę Twojej firmy.
Natomiast na firmowej stronie musisz posiadać wyraźny odnośnik pozwalający na przejście do sklepu. Według regulaminu większości serwisów aukcyjnych to legalne umieścić link do dodatkowyc informacji o firmie lub przedmiocie sprzedaży.

4. Ucz się copywritingu lub zlecaj to praktykom tego fachu.

Pamiętaj o mocnym tytule i nagłówku Twojej oferty.
W sytuacji gdy chcesz kierować finalizację transakcji na strony sklepu niezmiernie ważne by Twoje oferty zawierały informacje w stylu:
„Skontaktuj się już teraz by poznać więcej szczegółów
tel 555666777 lub e-mail [email protected]
„Jeśli chcesz dowiedzieć się o...
zadzwoń lub napisz...”
Oczywiście takie informacje nie mogą nakłaniać do sprzedaży poza serwisem aukcyjnym,
gdyż jest to niezgodne z jego zasadami. Właśnie dlatego wszystkie teksty muszą być przemyślane
ale powinny nieść ze sobą podświadomy przekaz uprzedniego kontaktu.

5. Zadbaj o to, by oferta w Twoim sklepie była lepsza dla Klienta niż oferta na Twojej aukcji.

Oczywiste jest, że zakupy na aukcjach wydają się kupującym bezpieczniejsze niż zakup
w nieznanym sklepie. Jeśli mają wybrać pomiędzy zakupem lampy za 1000zł + 25zł przesyłka na aukcji lub zakupem tej samej lampy za 1000zł + 25zł przesyłka na stronach sklepu, do którego zostali przekierowani, prawdopodobnie zdecydują się kupić na aukcji. Jeśli jednak sklep zaoferuje im ten sam produkt za kwotę 997zł + darmowa przesyłka zdecydowana większość wskaże, że zakup w sklepie jest korzystniejszy. Najciekawsze jest to, że sklep ciągle zyskuje
w tej sytuacji:
a) zdobył zadowolonego klienta sklepu,
b) zaoszczędził dodatkowo 2,50zł, bo prowizja ze sprzedaży tego produktu na przykłdowej aukcji to koszt 30,50zł. Natomiast w sklepie koszty sprzedaży nie istnieją. Cena towaru została pomniejszona o 3zł a koszty przesyłki o 25zł więc sklep jest 2,50zł na plus.

W zależności od typu klientów, lepszym sposobem może okazać się maksymalna zmiana ceny, czyli oferowanie w sklepie tego samego produktu za 977zł + 25zł koszt przesyłki. Dla wielu klientów będzie to zdecydowanie bardziej wciągające niż pierwszy przykład z darmową przesyłką.
W tej sytuacji w stosunku do sprzedaży na aukcji sklep zyskuje 7,50zł

Oczywiście wszystkie oferty Twojego sklepu należy kalkulować tak by zarabiał minimum tyle co na aukcji, a oferta Twojego sklepu była bardziej wartościowa dla klienta niż Twoja oferta na aukcji.

Wierzę, że zastosowanie pięciu wymienionych wyżej kroków przyczyni się do ograniczenia kosztów marketingu
i zwiększenia sprzedaży w Twoim e-sklepie, co niewątpliwie przełoży się na większe zyski.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena