Badania dowodzą, że na przestrzeni 2009 roku Display był najpopularniejszą formą reklamy internetowej i przyniósł aż 50% wszystkich dochodów reklamowych on-line. Wynika stad, że chętnie i często specjaliści z branży marketingowej wdrążają reklamę displayową do swoich projektów promocyjno – sprzedażowych. Skąd takie powodzenie i jak osiągnąć pożądane efekty?
Display jest świetnym pomysłem na kształtowanie wizerunku. Utrwala w odbiorcach świadomość istnienia marki na rynku, pozwala powiązać firmę z jej logo oraz hasłami przewodnimi. Odbiorca, który spogląda na reklamę, mimowolnie zapamiętuje symbole identyfikacyjne danej marki. Im więcej osób zapamięta i będzie utożsamiać firmę z zapamiętanymi obrazami, tym większą zdobywa ona popularność, a co za tym idzie, zyskuje potencjalnych klientów. Z kolei w modelu efektywnościowym, zarówno poprzez partnerstwa z wydawcami jak i poprzez sprzedaż poprzez sieci afiliacyjne, chodzi o uzyskanie jak najwyższego wskaźnika efektywności działań sctricte sprzedażowych. Ponieważ dzisiaj rynek internetowy w Polsce jest już dojrzały, klucz do sukcesu stanowi efektywne zaplanowanie kampanii displayowej zarówno w modelu CPM, jak i modelu efektywnościowym CPC oraz CPA.
Aby reklama wizerunkowa i sprzedażowa w Internecie przynosiła pożądane efekty, powinna być przyjazna odbiorcom. Musi przede wszystkim przyciągać uwagę, wyróżniać się na tle strony, ciekawić swoją oryginalnością i niestandardowymi rozwiązaniami. Do przeciętnego użytkownika trafia przekaz zwięzły, konkretny, nie wymagający od niego zbyt dużego wysiłku umysłowego, ale jednocześnie zmuszający do interakcji. Zapamiętane będą takie reklamy, które szczególnie utkwią w pamięci, a więc przykują uwagę i równocześnie wywołają „efekt wzajemnego oddziaływania” – reklama oddziałuje na odbiorcę, za sprawą czego odbiorca poświęca jej swoja uwagę.
Istnieje wiele form reklam displayowych, wśród których królują bannery, billboardy i brandmarki z wieloma ich odmianami. Mimo, iż użytkownicy Internetu często niechętnie odnoszą się do wyskakujących okienek reklamowych, ich wartość marketingowa jest nieoceniona. Każda taka niechęć wiąże się bowiem z dostrzeżeniem reklamy, zwróceniem na nią uwagi, a co za tym idzie mimowolnym uświadamianiem sobie istnienia reklamowanej marki na rynku.