Zakupy przez Internet są przede wszystkim dużym ułatwieniem dla konsumentów. Bez wychodzenia z domu klient może dotrzeć do oferty serwisów sprzedażowych. Odnalezienie pożądanego produktu zajmuje kilka sekund – tyle, ile potrzebuje wyszukiwarka, by wskazać swoje propozycje. Płatności możemy dokonać również za pośrednictwem sieci, a zamówionego towaru spodziewać się już na drugi dzień roboczy. Sporym ułatwieniem zarówno dla sprzedających, jak i kupujących jest coraz powszechniejsza możliwość wystawiania i odbierania faktur drogą elektroniczną. Badania dowodzą, że co druga firma w Europie przynajmniej raz w miesiącu wysyła i przyjmuje faktury przez Internet, co można przełożyć na ponad 40% konsumentów, którzy wykorzystują taką możliwości.
Dużą zachętą do korzystania ze sprzedaży internetowej jest szeroki wybór oferowanych produktów po bardzo niskich cenach, niekiedy niższych nawet o 50% od ceny w tradycyjnych sklepach. Atrakcyjność ceny wynika z faktu, że prowadzenie procesu sprzedaży w sieci możliwe jest przy stosunkowo niskich kosztach. Sprzedawcy nie muszą zatrudniać wielu osób do prowadzenia działalności, nie wymaga się od nich również posiadania lokalu handlowego.
Firmy zajmujące się budowaniem systemów E-commerce, dokładają wszelkich starań, by uczynić serwisy sprzedażowe jak najbardziej przyjaznymi klientom. Wyposażają je w rozwiązania z zakresu WebUsability, dostosowując poszczególne funkcje do oczekiwań i możliwości potencjalnych użytkowników. Dzięki rozwiązaniom e-commerce sprzedawcy mogą w łatwy sposób dotrzeć do klientów, a przez cały okres prowadzenia transakcji utrzymywać z nimi bezpośredni kontakt.
Magią zakupów w Siei oczarowanych jest coraz więcej użytkowników Internetu. Być może w przyszłości będzie to jedyna rozsądna i przynosząca korzyści droga handlowa.