Branża jubilerska jest już dość licznie reprezentowana w Internecie. Powstało sporo portali branżowych, różnego rodzaju usług jak np. skup kruszców online no i oczywiście cała masa sklepów jubilerskich.

Data dodania: 2010-04-23

Wyświetleń: 2359

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak wykazują badania w Internecie doskonale sprzedają się rzeczy unikatowe - takie, które trudno znaleźć na pólkach przeciętnego sklepu. To wielka szansa dla rzemieślników i małych pracowni, szansa niestety nie do końca dostrzegana ...

„Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski"
Polski Jubiler 01/02/2010 „Sztuka Sprzedaży"

Dlatego właśnie Czas na Internet! Czas na Internet też jest dlatego, że właśnie dziś technologie internetowe umożliwiają nieomalże każdemu budowę stron internetowych bez specjalnej, fachowej wiedzy i przygotowania informatycznego.

Sklep w Internecie to miejsce szczególne. Można równocześnie zaprezentować swoje wyroby tysiącom potencjalnych odbiorców. Można też w każdej chwili zmodyfikować ofertę, dodać nowy wyrób czy też po prostu informację dla klienta.

Dzięki technologiom, a w szczególności systemom zarządzania treścią takie modyfikacje są łatwe również dla laika. Do prowadzenia sklepu w Internecie nie jest więc wymagana specjalistyczna wiedza, wystarczy znać podstawy webmasterskiego abecadła.

Systemem zapewniającym taki komfort jest powszechnie uznany, zgarniający najwyższe noty Joomla! CMS. System, który od sierpnia 2005 roku z powodzeniem podbija Internet.
Informacje na temat systemu znajdziesz na oficjalnych stronach:
joomla.org, joomla.pl.
Dokumentacje są dostępne na http://wiki.joomla.pl/

Sam system można stosunkowo łatwo samodzielnie zainstalować. Instrukcję znajdziesz tutaj:
http://www.design-joomla.pl/joomla-1.5/168-instalacja-joomla-1.5-w-skrocie.html

Oczywiście sama Joomla to jeszcze nie wszystko. Potrzebny będzie dodatkowy komponent do budowy sklepu - VirtueMart. Opficjalna strona komponentu to http://virtuemart.net/ , ale jest też polskojęzyczne wsparcie - http://www.virtuemart.pl/

Sama instalacja komponentu też nie sprawi większej trudności. Rozbudowana instrukcja jest dostępna na http://wiki.joomla.pl/index.php/Kategoria:VirtueMart

W Joomla oddzielono całkowicie warstwę programową od wyglądu. Dlatego można w każdej chwili zmienić wygląd strony zmieniając szablon graficzny zwany templatką. W Internecie dostępnych jest sporo szablonów tematycznych, które można wykorzystać do budowy sklepu np. szablony z kategorii biżuteria z joomla-monster

Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że w pakiecie uzyskamy paczkę instalacyjną Joomla z zaimplementowanym już sklepem VirtueMart oraz szablonem, pliki źródłowe grafik,i co umożliwi jej dopasowanie do naszych potrzeb. Mamy więc gotowe rozwiązanie. Wystarczy tylko zainstalować i zacząć umieszczać swoje produkty.

Oczywiście zgodzę, się że sklep mógłby mieć bardziej unikatowy charakter i jego oprawa graficzna nie koniecznie musi bazować na takim szablonie. Często wymagany jest indywidualny projekt graficzny, szablon o cechach ściśle związanych z marka produktu, wykonany na wyłączny nasz użytek.
Wówczas nie pozostaje nam zatrudnić grafika oraz wyspecjalizowaną firmę, która jest w stanie wykonać profesjonalne szablony graficzne do Joomla.
Takie rozwiązanie wydaje się być sensowniejsze, zwłaszcza w branży unikatowych produktów. Taki produkt wymaga po prostu godnej dla siebie oprawy.

Ważną zaletą rozwiązania bazującego na Joomla i VirtueMart jest fakt, że dla tego typu otwartych systemów zawsze znajdziemy wsparcie i pomoc. Natomiast systemy hermetyczne, pisane i rozwijane tylko przez jedną firmę swój cykl życiowy często kończą wraz z działalnością twórcy.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena