Pełni ona bardzo ważną funkcję, ponieważ to dzięki niej można pozyskać klientów. Nie raz oglądając telewizję człowiek wpada w nie lada złość kiedy to stacje telewizyjne wręcz zalewają nas reklamami. Każdego dnia ludzie starają się nas przekonać do danego produktu. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Chociażby wtedy kiedy robimy w sklepie zakupy. Często jednak ekspedientki nie wiedzą jak umiejętnie wypromować produkt i wręcz wciskają go nam na siłę zapewniając nas o jego zaletach. Co więcej same w pełni nie mają wystarczającej wiedzy na temat danego produktu i wychodzi odwrotny efekt od zamierzonego. Klient zamiast nabyć dany produkt wręcz zniechęca się do jego zakupu. Reklamy są można by powiedzieć: wszędzie. Najczęściej pojawiają się one w mediach z prostych przyczyn: korzystają z nich na co dzień praktycznie wszyscy. Nawet wracając z pracy przy drzwiach możemy natknąć się na różne ulotki czy wizytówki firm czy sklepów. Najczęściej są to reklamy produktów po okazałych cenach w danych sklepach, albo menu danej restauracji czy pizzerii. Czytając poranną gazetę nie sposób nie zauważyć reklam. Często ludzie nawet nie zwracają na nie uwagi, bo już tak przywykli do tego. Również słuchając muzyki w radiu w przerwie między utworami możemy usłyszeć to o nowej promocji, zniżce, czy o korzyściach jakie zdobędziemy jeśli tylko..kupimy. Ludzie bardzo różnie reagują na te „fale” którymi zalewają nas media każdego dnia. Każdy chce zarobić, dlatego dobra autopromocja jest kluczowym czynnikiem by odnieść sukces w danej branży. Dobra kampania reklamowa to taka która zaciekawi i przyciągnie klienta. Dzięki zwiększonej liczbie klientów firma korzysta na tym podnosząc swoje zyski. Nie sposób unikać reklam, można na nie przymykać oko, a jednak i tak nie odpędzimy się od nich, ponieważ bardzo często sami im ulegamy.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią trzon polskiej gospodarki, odgrywając kluczową rolę w jej rozwoju i stabilności. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, sektor MŚP w Polsce tworzy aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniając ponad 67% pracowników sektora przedsiębiorstw i generując około 50% PKB kraju. Te imponujące statystyki jasno pokazują, jak istotne znaczenie mają małe i średnie firmy dla polskiej ekonomii.