Artykuł poświęcony jest niezwykle kluczowej sprawie. Mianowicie wytyczaniu sobie celów zarówno w marketingu sieciowym jak i każdym innym biznesie. Nie wiem, czy uświadamiasz sobie fakt, jak bardzo cenna jest ta umiejętność.
Postanowiłem przedstawić Ci praktyczne wskazówki dotyczące tego zagadnienia.

Data dodania: 2010-04-14

Wyświetleń: 2058

Przedrukowań: 2

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak ważne jest wytyczanie celów? Myślę, że zarówno w życiu jak i biznesie to podstawa. Ile razy zdarzyło Ci sie powiedzieć zdanie typu "Jakoś to będzie"?

Osobiście wielokrotnie używałem tego twierdzenia. Bo tak było najłatwiej. Jednak teraz wiem, że takie myślenie nie prowadzi do niczego dobrego. Aby coś osiągnąc w życiu musimy stawiać sobie cele. Począwszy od tych małych, następnie coraz to większych. Ken Blanchard w książce "Jednominutowy menedżer" podkreśla, jak bardzo skuteczne jest jednominutowe zarządzanie. Na tą skuteczność składają się 3 zasady. Pierwszą i najważniejszą z nich jest jednominutowe wytyczanie celów... Na czym to polega? Jaki związek ma ta zasada z MLM?

Rozpoczynając swą przygodę z marketingiem sieciowym, już od samego początku powinieneś wyznaczyć sobie jasne, realne, ambitne cele. Załóżmy jednak, że jesteś "nowy" i tak naprawdę nie wiesz, za co najpierw się zabrać. W tym momencie potrzebny jest Ci sponsor. On powinien pomóc Ci wyznaczyć Twoje cele. Powinien wskazać Ci drogę dojścia do nich.

Kiedy nauczysz się zasady jednominutowego wytyczania celów, przekazuj tą wiedzę osobom sponsorowanym przez Ciebie. W ten sposób będziesz stawał sie skutecznym menedżerem, a co za tym idzie dobrym liderem.

Jak to wszystko wygląda w praktyce? W moim przypadku jest to prosta sprawa. Na początku każdego miesiąca biorę kartkę papieru A4. U góry piszę dużymi literami cel X na dany miesiąc. Następnie pod tym opisuję sposoby, które mają doprowadzić mnie do tego celu.

Np. Muszę zrobić:

-A

-B

-C itd.

Na dole kartki umieszczam WYNIKI, które porównuję na końcu miesiąca z wyznaczonym celem. Jeśli udało mi się go osiągnąć, oznacza to, że jestem na dobrej drodze. Jeśli nie, to zastanawiam się co jeszcze muszę zrobić, nad czym popracować w kolejnym miesiacu.

Każdy z Twoich celów powinien być w prosty i jasny sposób określony na kartce papieru. Tak, aby przeczytanie Ci tego zajęło ok jednej minuty. Stąd właśnie nazwa jednominutowe wytyczanie celów. Bardzo ważne abyś wszystko miał na papierze. To jest tak jak z robieniem potrzebnych zakupów. Kupujemy to, co wcześniej sobie zapisaliśmy na kartce. Ważne jest także, abyś każdego dnia poświęcił chwilę na przyjżenie sie wynikom. W ten sposób będziesz wiedział czy podążasz w odpowiednim kierunku...

Umiejętne stawianie celów to jeden z kluczy do sukcesu. Nie zastanawiaj się w tej chwili, jak wielkie korzyści to ze sobą niesie. Po prostu wprowadź tą zasadę do swojego biznesu.

Piotrek Górny

Blog

Licencja: Creative Commons