Współczesna odsłona biznesu to niesamowite pole do popisu dla doradców w swojej profesji. Specjaliści od swoich zagadnień są często wielkim ułatwieniem dla przeciętnego Kowalskiego. Wielu zwykłych ludzi jak i firm może zanotować dzięki nim ułatwienia, profity, znalezienie najlepszej oferty dla siebie. Jednak tak jak w każdej branży, możemy trafić na lepszych i gorszych doradców.Nieważne, czy to doradca biznesowy, finansowy czy jeszcze inny. Jest kilka stałych cech, które pozwolą nam na sprawdzenie rzetelności doradcy. Zaczynając:- Doradca nie powinien przerywać wypowiedzi swojego klienta, lecz wysłuchać ją do końca i dopiero wtedy rzeczowo odpowiadać na postawione pytania. Niepisaną zasadą wśród liczących się doradców jest, że na udanym spotkaniu klient mówi dwa razy więcej od osoby doradzającej.
- Dobry pracownik zapyta wprost, czego klient oczekuje po spotkaniu, by uznać je za zadowalające. W końcu to doradca ma zadbać o satysfakcję klienta, a nie odwrotnie.
- Prawdziwy doradca unika pytań „dlaczego", „czemu" a zadaje głębsze, bardziej wnikliwe pytania wynikające z nasuwających się wniosków z naszej wypowiedzi.
- Doradca powinien nas bezwzględnie słuchać i wyciągać jak najlepsze wnioski z treści, którą przedstawiamy tej osobie. Wymijające odpowiedzi nie świadczą najlepiej o naszym współpracowniku.Tych kilka podstawowych zasad powinno pomóc nam w odpowiednim wyborze doradcy dla nas. Jeśli będzie to osoba pełna wiedzy i zapału do pracy, możemy być spokojni o efekty naszej współpracy.