Zadałeś sobie kiedykolwiek pytanie, czy teraźniejszy biznes ma siłę przebicia bez odpowiedniego wsparcia marketingowego? Kiedyś bardzo popularne było hasło "reklama dźwignią handlu".
W obecnych czasach gdy takie rzeczy jak Internet przenośny są na porządku dziennym, zmuszeni jesteśmy do tego dodać pojęcie promocji. Aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupu produktów codziennego użytku należy stosować ceny o wartościach promocyjnych, aby wyróżnić własny produkt na tle silnej konkurencji. Wszelkiego rodzaju akcje promocyjne są organizowane nie tylko przez działy produkcji czy dystrybucji. Duże sieci handlowe stosują promocje i wyprzedaże na wybrane modele produktów.
I tak, aby szybko wysprzedać np. starsze modele telewizorów, wprowadzają niższe, atrakcyjne ceny. Dzięki temu klienci mogą po atrakcyjnych cenach kupić towar, na który wcześniej nie było ich stać.
Podobnie dzieje się na rynku samochodowym. Najczęściej dealerzy samochodowi obniżali ceny samochodów pod koniec roku, aby pozbyć się modeli z mijającego rocznika. Oprócz obniżki ceny na samochody często dodają różnego rodzaju pakiety. Wszystko w celu zachęty do kupna.
W czasach obecnego kryzysu gospodarczego promocje może nie są tak kuszące, jak było to jeszcze parę lat temu, lecz nadal są stosowane. Dzięki temu rzesze klientów mogą zaoszczędzić trochę pieniędzy, lub nabyć produkt, o którym od pewnego czasu marzyli
Zadajmy sobie sami pytanie czy promocje sa tak naprawę promocjami ?