Blog jako nowe źródło przekazu ? Oczywiście że tak. I przekonuje się o tym coraz więcej internautów na całym świecie, którzy nie tylko weryfikują na nich informacje publikowane w mediach...

Data dodania: 2010-03-08

Wyświetleń: 2730

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

...ale dość często decydują się sami prowadzić tego typu stronę nie tylko do informowania innych o tym co się dzieje, ale także aby na tym dobrze zarobić.

Ale czy każdy to potrafi ? Blog jako biznes.

Czy każdy blog który widziałeś w sieci prowadzi swój internetowy biznes? Otóż nie każdy, bo przeważająca ich część to pamiętniki prowadzone przez nastolatków opowiadających o swoim życiu kilku znajomym i przyjaciołom. Jednak pewna mniejszość w dodatku stale rosnąca to prawdziwe biznesy - poszukujące klientów gotowych płacić za dostęp do publikowanych informacji. Autorzy i właściciele tych blogów starannie balansują ponoszone koszty i przychody, jak w każdym sensownym biznesie.

To właśnie w ich stronę zwracają się miliony ludzi spragnionych najnowszych informacji, a przy okazji chętnie kupują promowane tam rzeczy czy dobrowolnie dokonują wpłat, mających utrzymać bloga przy życiu. Jest w tym wszystkim miejsce i dla Ciebie, bo każdy potrafi przyciągnąć miliony czytelników, a także reklamodawców. Wydaje się to Tobie dziwne? Jest to zupełnie normalna reakcja. W sieci ciężko znaleźć takie informacje na temat jak pisać blogi, a jak na nich zarabiać to już perełka.

Budowanie blogowego imperium.

Żeby nie nudzić Ciebie drogi Czytelniku w telegraficznym skrócie napisze czego potrzeba aby odnieść sukces. Po zapoznaniu się z kilkoma punktami jestem pewien że będziesz już gotowy do napisania swojego pierwszego wpisu na swoim blogu.

1. Wybór wartościowej zawartości, bo jeśli nie jesteś popularnym publicystą lub sławnym aktorem, Twój blog będzie potrzebował konkretnego tematu.

2. Nie bloguj samotnie - owszem można, ale jeden z najpopularniejszych formatów, stosowany przez wiele popularnych blogów, to blog przeznaczony do redagowania przez wiele osób.

3. Odpowiedzmy sobie na pytania: na czym się znamy? Kim jesteśmy? Co chcemy wiedzieć wchodząc do Internetu? Co nas pasjonuje? Może uda Ci się stworzyć bloga, jakiego jeszcze nie ma !

4.Określ tematykę swojego bloga - bo każdy blog który odniósł sukces taką tematykę ma.

5.Konsekwentnie buduj swoją markę.

Zarabianie na blogu, czyli generowanie zysków.

Aby nasz blog był zyskowny musi generować dość duże przychody, potrzebne nie tylko na pokrycie serwera, domeny, ale także na zapłaceniu sobie za swój czas oraz kompetencje.

Jeśli chodzi o sposoby zarabiania na blogu to mamy tutaj naprawdę szerokie pole do popisu, poniżej wymienię kilka podstawowych metod, które można wykorzystać na swoich blogach:

- sprzedawania kliknięć, czyli umieszczenie na stronach blogu reklam, np. banerów - kiedy ktoś kliknie na taką reklamę otrzymujemy od reklamodawcy pewną sumę

- sprzedaż bezpośrednia naszym czytelnikom.

- wykorzystanie reklam Google Adsense oraz programów typu płać-za-kliknięcie.

- Programy partnerskie - myślę, że każdy znawca tematu wie o co chodzi. Dla mniej wtajemniczonych powiem, że po wybraniu partnera i zarejestrowaniu się na jego stronie www otrzymujemy bardzo często gotowe materiały do promocji. Jeśli użytkownik sieci kupi określony produkt z naszego linka/polecenia my otrzymujemy prowizję. Tak to w wielkim skrócie wygląda.

Sprzedaż odsłon i bannerów - jest to mniej popularne, niż płacenie za kliknięcia, ponieważ reklamodawca płaci nie za jakieś konkretne działanie, tylko za samo pokazanie komuś swojego bannera. Przy tej metodzie jednak potrzebujemy sporej rzeszy czytelników.

Na koniec należy pamiętać o jednym - częste wpisy na blogu !

Bo co by nie było czytelnicy raczej nie będą wracać po to tylko, by go podziwiać albo zachwycać się super tytułem. Wracać będą, by czytać to, co piszesz, co masz do pokazania, żeby skorzystać z linków, które udostępnisz - wracać więc będą dla Twoich wpisów. Bądź dokładny, aktualny i przede wszystkim konsekwentny a osiągniesz sukces !

 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena