0
głosów
- +

Sukces, sukces, sukces.. czyli od pomysłu do pomysłu

Autor:

Aktualizacja: 17.12.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1608 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Byłoby miło, gdyby każdy mógł kiedyś osiągnąć niewyobrażalnie wielki sukces. Na razie są to jednak pobożne życzenia, bo większość nowych przedsiębiorstw upada w ciągu pierwszych 1-5 lat. Chciałoby się zapytać, co zrobić, aby nie znaleźć się wśród "przegranych", a swój pomysł i zaangażowanie przekuć na miliony. 


Czynników sukcesu jest wiele, ja skupię się na podstawowych aspektach.

Pomysł

Będę brutalna stwierdzając, że większość ludzi wpada od czasu do czasu na "pomysł wart miliona". Przynajmniej ich inwentorzy są co do tego przekonani. Jak jednak łatwo zauważyć, nie żyjemy w świecie pełnym bogatych wynalazców, i jedynie nielicznym udaje się alchemia przerobienia pomysłu w złoto. Jeśli więc masz pomysł, który wydaje się genialny i doskonały - to świetnie! Teraz sprawdź, jakie ma wady. Znajdź co najmniej dwadzieścia, skoryguj je, ulepsz pomysł, i znajdź kolejny pomysł, tym razem:

Pomysł na realizację

Zanim zabierzesz się z wielkim rozmachem do pracy, stwórz plan realizacji swojego projektu. I to zarówno techniczny jak i finansowy. Potem znajdź w nim co najmniej 20 wad, przeszkód i problemów w jego ewentualnym wypełnieniu, i... nie zaczynaj. Najpierw upewnij się, że masz:

Pomysł na marketing

Naprawdę trudno przecenić jego rolę. Nawet najdoskonalszy produkt lub usługa się nie sprzeda, jeśli Twoi klienci nie będą o nim wiedzieć. Jeśli Twoja wiedza z zakresu marketingu nie jest zbyt rozległa, a takie pojęcia jak "marketing szeptany", "marketing partyzancki" czy "marketing internetowy" brzmią enigmatycznie, najwyższa pora uzupełnić wiedzę w tej dziedzinie. Warto zacząć od podstaw, następnie dowiedzieć się o najnowszych trendach w marketingu. Kiedy zdecydujesz, jaką obierzesz strategię, dokształć się w kierunku tych typów marketingu, które będą Ci potrzebne.

Uczenie się na błędach

Na swojej drodze do sukcesu popełnisz wiele błędów, i to masz zagwarantowane. Najważniejsze, to nie bać się ich popełniać - wzbogacisz dzięki temu swoje dośwaidczenia. Strach przed popełnieniem błędu nie może paraliżować Twoich działań, warto jednak go trochę wykorzystać.
Jest rzeczą wspaniałą uczyć się na własnych błędach, jednak  nieporównywalnie lepiej uczyć się na cudzych. Dobrze też uczyć się od najlepszych. W niektórych księgarniach można znaleźć audiobooki z opisami najbardziej spektakularnych wpadek rekinów biznesu, dzięki czemu możesz wzbogacić swoją wiedzę i doświadczenie biznesowe nawet jadąc samochodem lub autobusem, np. w drodze do pracy.

Networking

Słowo - klucz w biznesie. Odpowiednia siatka znajomości to gwarancja osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie. Więc wydrukuj wizytówki i rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj! Nigdy nie wiesz, kiedy jakaś znajomość może zaprocentować.

Działanie

Po prostu rób to, co do Ciebie należy. Rób to z pasją, a sukces murowany. Powodzenia!


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij