Wyobraź sobie, że pozyskujesz klientów za darmo, co miesiąc od kilku do kilkudziesięciu klientów, którzy przyszli do Ciebie bez jakichkolwiek działań z Twojej strony. Poczuj zastrzyk pieniędzy, jakie otrzyma Twoja firma dzięki nim. Pieniędzy, jakie zostawią u Ciebie choć osobiście nic nie zrobiłeś, żeby ich do siebie ściągnąć.

Data dodania: 2009-12-08

Wyświetleń: 1644

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 5

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

5 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

A teraz, przestań marzyć, tylko spraw, żeby właśnie tak było!

Jak to osiągnąć?
Słyszałeś o czymś takim jak programy partnerskie? Zastanawiałeś się, jak mógłby taki program rozwinąć Twój biznes? Czy wiesz w ogóle, jaka jest idea pp i dlaczego są one tak dobrym narzędziem?

Jeśli tak to jesteś już trochę bliżej sukcesu niż konkurencja. Jeśli nie to w Twoim interesie jest, aby zaznajomić się z tematem.

Zacznę od początku.

Co to jest program partnerski?
Program partnerski to forma współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem (Twoją firmą), a partnerem (osoba fizyczna lub inna firma), w której obie strony uzyskują korzyści.

Aby wyjaśnić, jak to jest możliwe, przejdę do idei pp.
Całość opiera się o prowizje wypłacane partnerowi za zakup klienta, którego pozyskał. I właściwie tyle, tutaj mógłbym zakończyć, wejdźmy jednak głębiej w temat.

Prowadzisz swój program partnerski, pozyskujesz partnerów. W przypadku dobrych programów nie jest to większy problem, ponieważ informacja o takim pp szybko rozchodzi się po sieci, na zasadzie przekazu ustnego, a w tym przypadku, jest to właściwie przekaz pisany. (W jednym z kolejnych artykułów postaram się przedstawić cechy dobrego pp.)
Masz już swoich partnerów, co dalej? Nic, no może niemal nic. Musisz jeszcze dostarczyć swoim partnerom materiały, dzięki którym będą mogli zacząć działać.

To co się dzieje potem jest proste.
Partner kieruje do Ciebie potencjalnego klienta, który dokonuje zakupu. Płaci za towar/usługę, a Ty wynagradzasz swojego partnera. Proste.
Pokazałem tu chyba największą zaletę pp. Płacisz tylko za wyniki!
Jeśli partner nie sprowadzi do Ciebie klienta, to nie zarobi, a Ty nie poniesiesz żadnych kosztów.

Osoby zapisane do Twojego programu pozyskują klientów w różny sposób. Mogą to robić dzięki linkom, banerom czy innym narzędziom, które im dostarczysz. Działa to na zasadzie unikalnych linków przypisanych do każdego partnera, które poprzez cookie (małe pliki tekstowe zapisywane u potencjalnego klienta) identyfikują dane zamówienie. Dzięki temu wiadomo, od jakiego partnera pochodzi dany klient.

Ideę działania pp przedstawia poniższy schemat:

Wynagrodzenie partnera.
Wysokość prowizji właściciel programu ustala samodzielnie. Może to być np. 5, a może nawet 40-50%. To zależy od produktu i Twojego podejścia. Oczywiście prowizja może również być określona kwotowo. Np. za każdego klienta, który dokona zakupu, partner otrzymuje 15zł. Innym pomysłem na prowizje jest jej zróżnicowanie, np. w zależności od aktywności partnera czy innych czynników.

Przykłady programów.
To jak skutecznym narzędziem jest program partnerski, może obrazować fakt, że partnerzy wydawnictwa Złote Myśli zarobili już ponad 1 500 000 zł. Tak, ponad 1,5 mln. Przyjmując, że średnia prowizja wynosi 30% (w tym programie prowizja jest zmienna) to wydawnictwo zarobiło grubo ponad 3 mln.

Innym przykładem są partnerzy platformy partnerskiej ProPartner, którzy zarobili już 59 968.04 zł. Tutaj jednak nie podam poziomu prowizji, ponieważ platforma obsługuje kilka przedsiębiorstw o zróżnicowanej wysokości wynagrodzenia partnerskiego.

Te przykłady chyba jasno obrazują przydatność programu partnerskiego jako nowoczesnego narzędzia wspomagającego sprzedaż.

Dlaczego warto wdrożyć u siebie pp:

1.Płacisz tylko za konkretne wyniki. Jeśli dany partner nie pozyska dla Ciebie klienta, to nic mu nie płacisz.

2.Łatwiej zdobyć partnerów niż klientów, a pojedynczy partner może dla Ciebie zdobyć kilku czy kilkunastu klientów. Jeśli będzie aktywny to liczba klientów, których pozyskasz, dzięki niemu, może być znacznie większa niż kilkanaście. Oczywiście może też nie zdobyć żadnego klienta, ale wtedy patrz punkt 1.

3.Za klienta płacisz pieniędzmi, które zarobiłeś na tym kliencie. Nie płacisz partnerowi za klienta, dopóki ten nie opłaci Tobie zamówienia.

4.Jest to nowoczesne narzędzie, które przynosi wymierne korzyści (patrz przykłady).


W polskiej sieci istnieje kilka platform umożliwiających wdrożenie programu partnerskiego. Jedna z nich to wspomniany już ProPartner. Platforma ta jeszcze niedawno miała spore problemy, jednak od czasu zmiany właściciela wszystko wygląda już całkiem dobrze i powoli nabiera tępa. Inna platforma to Netina, która dzięki swojej wyszukiwarce pp na pewno, szybko zdoła naprowadzić na Twój program partnerów.

Na obu platformach możesz zamówić darmową konsultację w sprawie wdrożenia u siebie programu partnerskiego. Możesz też... zresztą nie będę ich tu opisywał, sam się z nimi zapoznaj.

www.Netina.pl

www.propartner.pl

 

 

 

 

Licencja: Creative Commons